Hvordan legger jeg ut utsnitt fra f. eks. NIB uten å gå veien om skanning? Og hvordan markerer jeg objekter på slike utsnitt?
Hjelp meg....
Hvordan legger jeg ut bilder fra nettet?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Du kan også ta skjermdump med "Prt Scr" knappen og lime inn i paint... Deretter laste opp her.
Erik
Erik
Helt korrekt Natter... Det er,for meg, et tydelig tegn på "uproff" IT-bruk når hele desktoppen med aktive chat, ikoner og programmer kommer med bare for å vise et par cm2 med info... Pluss at klippet blir stort og unødig "breier ut" hele tråden PDT_Armataz_01_08Natter wrote:Den tar hele skjermbildet. En variant som kun tar aktivt vindu er: "Alt + PrtScr".
Anbefaler også SNAGIT for den som vil ha enkelt skjermutklipp pluss MYE MYE mer !
ref.: http://www.techsmith.com/screen-capture.asp
mvh
KOS
- Attachments
-
- snagit.jpg (47.39 KiB) Viewed 960 times
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet

Var utelukkende et forsøk på å hjelpe på enklest mulig vis, ikke et forsøk på å fremstå som en IT-proff...... Trådstarter er nok som meg "amatør" i faget, derfor foreslo jeg skjermdump og paint hvor alle operasjoner gjøres i ett og samme ENKLE program som alle med Windows allerede har på PC`en.Det er,for meg, et tydelig tegn på "uproff" IT-bruk
For the records, jeg har alltid brukt prt scr, men kapper naturligvis av kantene slik at kun relevant info kommer med, enten jeg tar dump av hele skjermen eller bare aktivt vindu....
Men ok, data er noe jeg ikke har peiling på så jeg holder meg ihverfall til "gamlemåten" og ligger foreløpig unna alle disse fancy programmene som visstnok skal gjøre alt så mye bedre og lettere

Kan du markere objekter med Snagit, eller må du opp med annen programvare i tillegg? Isåfall går vel vinninga opp i spinninga spør du meg....?
Erik
Spør du meg - så spør jeg deg ;-)Erik E wrote:Kan du markere objekter med Snagit, eller må du opp med annen programvare i tillegg? Isåfall går vel vinninga opp i spinninga spør du meg....?
Om du med "markere objekt" mener å "ringe inn", "sette pil til" etc. så er svaret JA - Du gjør så mye du vil av grafiske tillegg og slikt i egen redigeringsmodus før du lagrer som fil eller plasserer i cut&paste buffer.
Så spør jeg deg - går vinninga opp i spinninga ?
Spøk til side, dette er et kjempeverktøy. Spørsmålet er om en vil ta seg tid å teste - eller bruke tid på å argumentere på at en ikke trenger "slikt" ;-)
Ikke en dag på jobben uten at dette er i bruk hos meg... "Nuff said", må jobbe videre ;-)
"Teststempel" og tekst lagt på FØR lagring til fil og opplasting til Forum.
I f.eks. Word kunne en lagt samme image rett inn i filen fra buffer istedenfor omvei om fil.

OVERVIEW VIDEO ER SIKKERT EN LUR PLASS Å BEGYNNE
mvh
KOS

Bruker et lite program som heter ScreenHunter 4.0 Free. Du velger utsnitt selv, og lagrer det som f.eks. jpg-fil. Uhyre enkelt å bruke og gratis.
Sigfred R

Sigfred R
Sikkert en uslåelig kombinasjon ;-)RasmusTerne wrote:enkelt å bruke og gratis
mvh
KOS

Er det noe på internett som ikke er gratis da? PDT_Armataz_01_11RasmusTerne wrote:... enkelt å bruke og gratis.![]()
Sigfred R
Spørs hvor en handler det... PDT_Armataz_01_36
Neida, man skal visst ikke stjele, så derfor låner jeg bare på ubestemt tid.