Ekte årgangsvin.
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Rota litt på låven til besteforeldra mine i helga og fant denne vinflaska som dei kunne fortelle meg var tysk fra krigen og kommer fra eit kystfort i nærheten.
- Attachments
-
- Riktig fin etikett. En ekte 39er.
- vinflaske 010.JPG (43.79 KiB) Viewed 1196 times
-
- vinflaske 008.JPG (42.8 KiB) Viewed 1196 times
Hva slags drue er den laget av? Innholdet og kvaliteten kan være så som så, avhenger av type lagring, temperatur osv. Har selv en flaske hvis innhold er ødelagt etter uvettig lagring men flaske og etikett er moro å ha i samlingen uansett.
Kan du ikke legge ut bilde av bunnen på flasken ?
Ligner fælt på ei flaske jeg fant i en dumpeplass for ting og tang etter ktigen.
Ligner fælt på ei flaske jeg fant i en dumpeplass for ting og tang etter ktigen.
Takker..
Slik så den bunnen jeg fant ut.

Slik så den bunnen jeg fant ut.

En morsom kuriositet, tom eller ikke. Den ville kanskje innbrakt noen kroner hvis den var uåpnet, selv om innholdet ikke var brukbart.hkb.984 wrote:Rota litt på låven til besteforeldra mine i helga og fant denne vinflaska som dei kunne fortelle meg var tysk fra krigen og kommer fra eit kystfort i nærheten.
Etiketten var jo kjempefin! Kanskje noen som samler på slikt hvis du ikke vil beholde den.
-Guffen-
Denne er kjempefin! Har selv en del flasker uten etikett.
Hvis du ikke ønsker å beholde den eller selge den så kan du jo ta kontakt med et lokalt/regionalt museum, helst et krigsminnemuseum. Jeg vil bli svært overrasket om de ikke fatter interesse for denne.
Inge S
Hvis du ikke ønsker å beholde den eller selge den så kan du jo ta kontakt med et lokalt/regionalt museum, helst et krigsminnemuseum. Jeg vil bli svært overrasket om de ikke fatter interesse for denne.
Inge S