Kjell
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Dette tror jeg er HKB 38/976 Eltevik
Kjell
Kjell
ja, det var riktig. Da er den din tur Flyvrak!
E
E
Takk for det Erik.
Da kjører jeg på med et nytt bilde.
Hvor er vi nå?
Da kjører jeg på med et nytt bilde.
Hvor er vi nå?
- Attachments
-
- IMG_9828.jpg (78.49 KiB) Viewed 3421 times
Full klaff der ja
Din tur.
Din tur.
På Oscarsborg kanskje ?
Tor Hovland pensjonerte seg som kommandørkaptein og kommandant på Oscarsborg i 1995 om jeg ikke tar mye feil. Han var neppe fortsjef i 1987, og jeg kommer uansett ikke på noen steder hvor man hadde en kommandørkaptein som sjef - muligens med unntak av rekruttskolene på Odderøya og Hysnes... Betegnelsen "batteriet" ville man normalt ikke benytte på et artillerifort, det var vel mest vanlig på torpedobatteriene. Sørviknes var ikke oppsatt i 1987, men underlagt Hysnes, så det er jo mulig at reglement for dette batteriet ble utgitt av sjef Hysnes fort/rekruttskolen.
Vil derfor tippe Sørviknes torpedobatteri (så får vi se om det blir skivebom nr. 2 i dag...
).
Vil derfor tippe Sørviknes torpedobatteri (så får vi se om det blir skivebom nr. 2 i dag...
Neida, ingen skivebom denne gangen 
Imponerende, hadde nesten regnet med at måtte komme med noen ekstra hint, med mindre noen kom på å ha sett oppslaget når de har vært innom på Sørviknes.
Da er det din tur.
edit: uten sladd
Imponerende, hadde nesten regnet med at måtte komme med noen ekstra hint, med mindre noen kom på å ha sett oppslaget når de har vært innom på Sørviknes.
Da er det din tur.
edit: uten sladd
- Attachments
-
- quiz_usladdet.jpeg (191.15 KiB) Viewed 3353 times
--
Tommy
Tommy
Det var jo en lettelse, selv om det ikke ble "innertier": Tenkte ikke på gruppesjef, da dette regimet stort sett ble avviklet utover på 90-tallet (mob-stillinger/ivaretatt av sjef på oppsatt fort eller SD)TommyG wrote:Neida, ingen skivebom denne gangen
Er på jobb nå, uten tilgang til egne bilder. Fant derfor et bilde på nettet og spør hva er dette (betegnelse og bruksområde)?
- Attachments
-
- Bilde1.jpg (21.71 KiB) Viewed 3319 times