Regner med at en av PAK-bunkerne er den nå gjenstøpte nede bak flyhangaren, og at tunellen (DSC_0175.jpg) er det nå gjenstøpte fjellanlegget i øvre leir - ref. vedlagte bilder? (nesten litt deprimerende å kun ha "etter" bilder å legge frem - skulle ha kjent min besøkelsestid 10-15 år tilbake...Paul S. wrote:Noen fra Herdla
Smått fra Hordaland
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Attachments
-
- IMG_7692.jpg (211.85 KiB) Viewed 3505 times
-
- IMG_7625.jpg (193.22 KiB) Viewed 3505 times
Ikke spesielt vanskelig å finne noe der, men de få bunkrene og kanonstillingene ligger jo stort sett i hager og på inngjerdede åkrer. Et eller annet gikk galt med kameraet mitt da jeg var der, så jeg har kun 2 noenlunde skarpe bilder derfra PDT_Armataz_01_16dennis wrote:Et annet objekt er HKB 31/977 ((11/751) Bøvaagen som jeg enda ikke har stumpet over så her er mer å utforske.
Vil vel påstå at den der er spesiell uansett, men definitivt ikke noe man forventer å finne så langt fra "sivilasjonen"dennis wrote:i disse farvann finnes også denne F86K'en som vel også må kunne gå under betegnelsen ekstremt sjelden hagepynt og da så.
Var nok lommelykt. Var ikke noe dagslys derVar du bare veldig heldig med lyset som slapp inn, eller brukte du lommelykta?
Også noe fra Torpedokommando Bakarvågen. I ettertid glad for at jeg tok noen sammmenhengende bilder da området i dag er totalt forandret.
Også bildet av en liten sak fra MFB Storrinden. Hva gjør en suvenir fra Lorient på Storrinden ? Tatt med av en tysk marinesoldat, eller hva ?
mvh
Paul S.
Noen ganger dukker det opp littt større ting en keramikk. Første bildet fra en tidligere tysk leir.(Fana) Andre bildet er jeg litt usikker på, stilling for pak eller en FK ?(Fana) Tredje bildet sier ikke så mye,men er man på leit så vet man at man ikke er helt på villspor når man ser slike
(Os)
mvh
Paul S.
mvh
Paul S.