Nye bøker

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
dennis

Har gjort noen varp i det siste. Th. Gamst "Finnmark under hakekorset" er jo et velkjent oppslagsverk som er vanskelig å få tak på i dag. Prisen blir naturligvis deretter. "Det sjømilitære forsvar på Agder 1945-2000" er en perle på 350 sider med detaljer over det meste. En gammel kystartillerist får nesten klump i halsen.

Werner Müllers to utgaver (1984/1988) av "Schwere Flak" utfyller hverandre med detaljer, fotos og skisser som en ikke finner samlet andre steder. Kort sagt et vel av detaljer om tysk flak fra 88mm til 150 inklusive alle viktige hjelpemidler.

:D
Attachments
Nye bøker 3 004.jpg
Nye bøker 3 004.jpg (345 KiB) Viewed 459 times
Nye bøker 3 003.jpg
Nye bøker 3 003.jpg (284.66 KiB) Viewed 459 times
dennis
Natter

dennis wrote:Har gjort noen varp i det siste. Th. Gamst "Finnmark under hakekorset" er jo et velkjent oppslagsverk som er vanskelig å få tak på i dag. Prisen blir naturligvis deretter.
Gratulerer! Håper ikke denne gikk under radaren min på QXL eller FINN...? PDT_Armataz_01_07
dennis

Nei, fant den faktisk ved et tilfeldig søk på antikvariater. Litt flaks, den forrige jeg hadde byttet jeg bort til en tysk forbindelse for et par år siden.
dennis
Natter

dennis wrote:Nei, fant den faktisk ved et tilfeldig søk på antikvariater. Litt flaks, den forrige jeg hadde byttet jeg bort til en tysk forbindelse for et par år siden.
Hmm... Har søkeagenter på antikvariater også, men tydeligvis ikke på rett sted i dette tilfellet... PDT_Armataz_01_15
Kanskje like greit - har nærmest tømt kontoen de siste par dagene på flere nye bøker... PDT_Armataz_01_09
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”