Hei! Jeg er ny på forumet. Meldte meg inn for en stund siden og har lest endel av det flotte mange av dere har skrevet. Begynte å poste i dag, og skal prøve å være aktiv fremover. Jeg har en jobb som gjør at jeg kan lete etter bunkere i arbeidstiden, og skal en tur til Arendal/Risør imorgen. Jeg vil også delta på turer som blir arrangert av dere, om det passer for meg.
I ferien i slutten av uka skal jeg til Hanstholm, hvor jeg som liten gutt lette etter bunkere på egen hånd, da min far var der i jobbsammenheng. Det var der interessen startet for 25-30 år siden. Er det noen som vet om noen danske nettsider om bunkere/krigen, eller som har god informasjon om Hanstholm? Det er vel Danmarks største konsentrasjon av bunkere.
Jeg har vært i Danmark og sett en del bunkerområder tidligere, men tenkte å være litt mer systematisk på denne turen.
Jeg har også mye bilder fra en del norske anlegg som jeg skal prøve å poste etterhvert.
Rock On PDT_Armataz_01_36
Hanstholm
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Hei og velkommen til forumet skal du være. Hanstholm er absolutt en flott plass. Der kan man besøke hvert år og ennå finne nye ting. Selv drar jeg dit hvert år, men fikk ikke tid til dette i år.
mye kan finnes på denne gode siden
http://www.museumscenterhanstholm.dk/
Erik H
mye kan finnes på denne gode siden
http://www.museumscenterhanstholm.dk/
Erik H
Hirtshals er også bra. Masse bunkere oppe ved fyret men den virkelige perlen ligger på andre siden av byen. I området nedenfor Nordsjømuseet ligger det masse fine bunkere som ikke er så tilrettelagt som de ved fyret. Alt i alt er det vel nesten like mange men en del av de lider av manglende drenering. Støvler og lommelykt så blir det mye mer spennende enn de andre.
-
Takk! Kjempefin museumsside.
Anlegget i Hirtshals hadde jeg allerede tenkt å ta en titt på når jeg kom til Hirtshals med båten.

Anlegget i Hirtshals hadde jeg allerede tenkt å ta en titt på når jeg kom til Hirtshals med båten.