Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Jon-Vegard
Folehavna. Vesterøya Sandefjord.
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
Jada, det er rett. Kanskje vi får en mulighet til å komme inn før det rives mer?
Din tur Jon-Vegard
Din tur Jon-Vegard
Mvh
Yngvar
Yngvar
-
Ikke veldig vanskelig hvis en bor i området, dette er PAK bunkeren i Nørvasundet, Ålesund. Kjenner den lett igjen med lecablokkene med to hull gjennom.
Du er en av de heldige som har vært på innsiden av denne altså? det kunne jeg også tenkt meg å vært med på!
Du er en av de heldige som har vært på innsiden av denne altså? det kunne jeg også tenkt meg å vært med på!
- Attachments
-
- Bilde(460).jpg (38.28 KiB) Viewed 1490 times
Imponerende
Meg og Edgar satt og humret over at denne nok kom til å ligge uløst en stund. Har lagt ut en liten rundtur i bilder i tråden Nørvasund/Gåseid under Møre og Romsdal.

Flora krigshistorielag
-
Har 2 bilder tatt i 2002. Hvilket batteri er disse tatt fra, og hvilke andre batteri kan en se/er i himmelrettningen bildene er tatt mot?
- Attachments
-
- IMG_0519.JPG (396.32 KiB) Viewed 1399 times
-
- IMG_0470.JPG (371.43 KiB) Viewed 1399 times
-
Stemmer nok det. HKB 21/976 Overaassjöen, utstyrt med 6 stk 15,5 k425(f). Mitt første møte med tyske bunkerser!
Egentlig et lite spennende batteri med stort sett kun feltmessige bunkerser som har blitt veldig overgrodd de siste årene. Tenkte jeg skulle legge ved et bilde av den lille betongklossen som skal forestille kommandobunkeren, men hadde den hvis ikke på den eksterne HD likevell.
Fra dette batteriet har en fritt utsyn rett over Romsdalsfjorden og ut Julsundet til Gossen. Batteriet på Bud er nok også i samme retningen bak Gossen.

Fra dette batteriet har en fritt utsyn rett over Romsdalsfjorden og ut Julsundet til Gossen. Batteriet på Bud er nok også i samme retningen bak Gossen.
- werner wernersen
Hei
kan det være ved Herdla tro?
Werner
kan det være ved Herdla tro?
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson
Ja, det stemmer nok det Werner. Var en tur ute og gikk over det meste. Hadde på nittitallet et lengre oppdrag i torpedobatteriet og registrerte da at pansertårnet eksteriørmessig var intakt. Det er derfor trist å konstatere i ettertid at Forsvaret, helt unødvendig, har vandalisert denne relikt. Jeg vet foresten ikke om tårnluken er original. I parantes må bemerkes at det må ha vært litt av en en påkjenning å betjene en slik sak. Det fantes ikke avtrekk, så luken måtte opp for å få ut kruttrøyk og kordittlukt.
- Attachments
-
- 002.JPG (97.44 KiB) Viewed 1465 times
dennis