Potetkjeller??

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
molich

Jeg fant noe rart på tunet innenfor gjerdet ved en herregård i Sandefjord her i våres. Bare lurte på om dette kunne være en type potetkjeller eller en såkaldt jordbunker?

Bildet er tatt fra vardevn.

MVH Morten C.

P.S. Har dessverre bare dette ene bildet
Attachments
Vardevn. (1).JPG
Vardevn. (1).JPG (287.1 KiB) Viewed 519 times
MVH Morten C.
Jon-Vegard

Har selv lurt på denne tidligere, men det er bare en gammel potetkjeller. Det er noen slike rundt om kring. Potetkjellere og fruktkjellere.
Mvh.
Jon-Vegard
ranvik

jeg veit om 2 andre steder i sfj, hvor det er sånne, alle disse var bygget før 2ww. en av dem er hoss min døde mormor min døde, dem blei alle brukt som potet kjeller(den hoss mormoren min blei revet for ca 10år siden for å gjøre plass for en garasje.
molich

ranvik wrote:jeg veit om 2 andre steder i sfj, hvor det er sånne, alle disse var bygget før 2ww. en av dem er hoss min døde mormor min døde, dem blei alle brukt som potet kjeller(den hoss mormoren min blei revet for ca 10år siden for å gjøre plass for en garasje.
Så flott, da fikk vi avklart det....

Takk til dere begge to for oppklaringen, når man er litt rundt og snuser så får man med seg mye rart :-)

MVH Morten C.
MVH Morten C.
ranvik

Er litt off topic, men siden du snakker om rare ting, hva med den bilde her.
Det bilde under skuler en ca 200m lang tunnel mellom fjell i sandefjord. den er ikke fra krigen men fra 60tallet.
Attachments
ned gangen, til lang tunnel.
ned gangen, til lang tunnel.
DSC00185.JPG (297.24 KiB) Viewed 440 times
molich

ranvik wrote:Er litt off topic, men siden du snakker om rare ting, hva med den bilde her.
Det bilde under skuler en ca 200m lang tunnel mellom fjell i sandefjord. den er ikke fra krigen men fra 60tallet.
ja det var spesielt. Det er mangt og meget man snubler over på turene.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”