Hei
ettersom hukommelsen blir dårligere med åra (er jo snart 40) og mengden papirer vokser, så har jeg stadig lekt med tanken på en day by day oversikt for Norge/ sørlandet, ved å hente dette fra forskjellige kilder, KTB, Bøker, kart osv. vet at det er en stooor jobb og muligens ikke overkommelig. er det noen andre som har noen tanker om dette?
I en perfekt verden kunne jeg tenkt med å legge inn slikt som:
troppeforflyttnig
flyangrep
når ting var opperativt
sabotasje aksjoner
Ubåt angrep
flystyrter
få samlet dette slik at det er mulig å finne frem til alt på en enkel måte, men dette er mine tanker, er det noen som vet om det finnes lignende andre steder, ser at det er laget på bataljoner, ubåter osv i det store utland.
Werner
Day by Day oversikt
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- werner wernersen
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson
Du har sikkert sett "krigens dagbok, norge 1940-45" isbn 82 7010 166 4
Den er ikke dum, men de har sikkert hatt nok stoff til å gi ut 5 bøker istedet for 1.
E
Den er ikke dum, men de har sikkert hatt nok stoff til å gi ut 5 bøker istedet for 1.
E
- werner wernersen
Hei
alltid spennende med nye bøker, da har jeg bestillt følgende:
RUGE, OTTO (RED.) Krigens dagbok. Annen verdenskrig i tekst og bilder band ll. 590 s. Innb. med raud skinnrygg
VOKSØ, PER, (RED.) Krigens dagbok. Norge 1940-1945. U.s. 1994. Det Beste. 4to. 543 s. Rikt illustrert. Orig.bind med vareomslag
total pris 300 + porto
Werner
alltid spennende med nye bøker, da har jeg bestillt følgende:
RUGE, OTTO (RED.) Krigens dagbok. Annen verdenskrig i tekst og bilder band ll. 590 s. Innb. med raud skinnrygg
VOKSØ, PER, (RED.) Krigens dagbok. Norge 1940-1945. U.s. 1994. Det Beste. 4to. 543 s. Rikt illustrert. Orig.bind med vareomslag
total pris 300 + porto
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson