Jeg bruker ofte gulesider til å måle distanser, men nå er det slutt! Jeg målte tilfeldigvis noe i trondheimsfjorden da jeg så at det var over 5 mil fra vanvikan til leksvik.. og den veien vet jeg er bare 3 mil. Ved nærmere undersøkelse skulle det vise seg at det var nærmere 6 mil hvis man zoomet litt ut. (bilde 1 viser avstand.. .bilde 2 er orginal bilde slik jeg så den på gulesider.no )
Dette har vel F"¤&#!! up en del målinger på kystfort kartet. Heldivis ble ikke gulesider brukt da jeg først startet og måle skyteavstanden på kystfortene, men div. radaravstander er iallefall off-the-scale.
gule sider! hang your head in shame!
PDT_Armataz_01_19
Må jeg børste støv at kartboka mi over norge, eller fins det en bedre plass å få målt sine avstander på internettkart?
ikke bruk Gulesider kart til å måle avstand
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Attachments
-
- gulesider_avstand_orginal.jpg (47.77 KiB) Viewed 729 times
-
- gulesider_avstand.jpg (56.73 KiB) Viewed 729 times
takk, da har jeg fått en plass hvor det ser ut som målene er nøyaktige. Takk for tipset.
E
E
jeg bruker normalt www.norgeibilder.no den er veldig nøyaktig.
Anbefales. Også Kystverkets kartapplikasjon er verdt å prøve - er antagelig det mest allsidige du finner på nettet (var faktisk ikke klar over at Gule Sider har noen funksjon for å måle avstand i det hele tatt, men de har så vidt jeg vet veldig bra "treffprosent" på ruteberegninger...).ranvik wrote:jeg bruker normalt www.norgeibilder.no den er veldig nøyaktig.