Bud på E-BAY

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

werner wernersen

Hei

jeg holder på å by på denne.
http://cgi.ebay.de/WK-2-648-Fotos-4-J-E ... 7C294%3A50

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Erik H
Site Admin

Erfaringsmessig så blir det større konkuranse om sakene når man annonserer det på forumet, men jeg regner med du har alt under kontroll :)

E
werner wernersen

Hei

det var mere for å si i fra så vi slapp en del av det, men vil noen by så si i fra.
Homer Simpson
KGJ

No er eg ikkje interessert i akkuratt denne, men setter stor pris på at folk legg ut slik informasjon her. Då går det an å spleise på bilda i staden for å ligge å by mot kvarandre og komme opp i unødvendige summar..
Flora krigshistorielag
John

KGJ wrote:No er eg ikkje interessert i akkuratt denne, men setter stor pris på at folk legg ut slik informasjon her. Då går det an å spleise på bilda i staden for å ligge å by mot kvarandre og komme opp i unødvendige summar..
Godt poeng!
Utfordringen blir jo hvem som skal sitte på "origianlen" og hvem skal sitte på scannet.
Noen er jo veldig grei når det gjelder bilder og andre ikke.
Slik jeg ser det så må de fleste ro i samme retning for å finne ut av historien, nytter ikke at folk stenger seg inne med hverken informasjon eller annen dokumentasjon.
Men dette er ett noe betent tema da mange bruker mye tid og penger på både bilder osv..

Ikke enkelt...

Beklager hvis du føler vi misbruker tråden din Werner , men dette er ett tema som absolutt kunne skapt en fin diskusjon ;)

Mvh
John Fredrik
werner wernersen

Hei

jeg har bare gode erfaringer med spleiselag, du må nok kjenne personene litt fra før og avtale på forhånd hvem som skal ha orginalene.
For min del er det ikke så viktig å ha disse men ha "full" disposisjonsrett som om jeg skulle hatt disse selv, det samme gjelder å kjøpe dokumenter fra utlandet, med disse er jo enklere å forholde seg til da disse stort sett kommer digitalt nå.
Og jeg kommer til å være med på flere spleiselag når den tid kommer.
sitter selv på noen bilder av diverse ting som jeg har lagt ut og kommer til å legge ut her på forumet enten for å kunne finne sted type eller at de kan være interesange for andre.

Største fordelen med spleiselag er store fotoalbum/dokumentsamlinger som gjerne kommer opp i 2-400 euro hvis du er uheldig, og da slippe unna med kun en fornuftig del av prisen.

Werner
Homer Simpson
John

Hei!

Høres jo helt fantastisk ut dette organiserte spleise laget.
Skulle ønske jeg kunne vært del av noe slikt i Trondheim også, men det virker litt som om folk ønsker å beholde mest for seg selv desverre.
Er ingen tvil om at det har unsluppet en del interessante bilder og dokumenter jeg gjerne skulle hatt men ikke hatt penger til.

Nei vi i Trondheims området burde fått til noe slikt.
Originalen kunne jo vært lagret hvor som helst og man kunne jo heller spleiset på ett brannsikkert skap eller safe og oppbevare de i.

Mvh
John Fredrik
werner wernersen

Hei

noen må jo organisere slikt, og i den forbindelse hvis du har bilder/album du vil ha et spleiselag på, er det bare å legge det ut her eller kontakte noen fra Tronheim her på forumet, eller andre her inne du vet er på utkikk etter bilder og lignende.

kan jo nevne at mitt samleområde er i hovedsak Agderfylkene da det er der jeg holder til og ellers teknikk og 2 cm og 88mm flak som er min hovedinteresse, men vurderer jo alt like seriøst for å se om det er av interesse, når det gjelder dokumenter så er jeg stort sett altetende.
Men som en del andre her inne så går det med en del penger på denne hobbyen, selv om målet til å begynne med var frisk luft og bevegelse.

Werner
Homer Simpson
KOS
Moderator

werner wernersen wrote:For min del er det ikke så viktig å ha disse men ha "full" disposisjonsrett som om jeg skulle hatt disse selv
Fin holdning Werner. Er det også vilje i spleiselaget til å legge "redusert men sebar /tagget" kopi ut f.eks. på TKIN på interesante objekter vil det være veldig bra. Deretter, kanskje også mulighet til å forespørre på "leie av rettigheter" til publikasjoner om noen har noe på gang ?
Det ville vært SÅ MYE BEDRE enn å samle private fotosamlinger på kistebunn som aldri kommer fram i lyset. Også virkemiddel mot prisdriving der nordmenn overbyr hverandre.

mvh
KOS
werner wernersen

Hei

en del av de bildene jeg har kjøpt (ca 1000x) som er papir eller digitalt er kjøpt inn med det for øye at jeg har tenkt å bruke det som ilustrasjonsbilder da det som regel ikke finnes bilde av akkurat den stillingen som jeg skriver om, eller den kanonen eller annet utstyr.
er det noen som trenger noe så er det bare å si i fra så er det nok mulig å bli enige.

Werner
Homer Simpson
KOS
Moderator

Fint ! Håper åpenheten din lønner seg og at du ev med flere vinner budet som ligger ute !

mvh
KOS
Erik H
Site Admin

Jeg liker tanken om å få til et slikt spleiselag og for de som husker litt tilbake så kom det noen tanker på bordet om et slikt lag (selv om vi sporet skikkelig av midt i )

http://www.kystfort.com/forum/topic284. ... spleiselag

Erik
Andre

Skal legge inn maks bud på 1000 dollar...
hehe... Nei, det skal jeg ikke...

Tillykke om du vinner den PDT_Armataz_01_18
werner wernersen

Hei

da endte slutt budet på 324 euro, ble litt i overkant for meg.
Men endte opp med en del andre bilder og bøker så alt i alt er jeg fornøyd.

Werner
Homer Simpson
Henning Dalsvåg

Kom over denne auksjonen på e-bay :http://cgi.ebay.de/45-orig-Fotos-Norweg ... 3366b3a333
"45 orig. Fotos Norwegenfeldzug, alle Fotos Albumklebespuren. Dazu 7 Kaufbilder Lillehammer, diese nicht mitgezählt."
Auksjonen ender om 21 timer .Eg er ikke interesert i bildene ,men kansje noen av dere er det ?
Om ingen er interesert så har dere i alle fall muligheten til å se bildene .
Mvh Henning Dalsvåg
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”