Det arrangeres guidede turer ut til fortet Norske løve som ligger på vealøs utenfor karljohansvern følgende dager:
17. Juni
8. Juli
26. August
Oppmøte er på parkeringen ved Hangar A innen kl 19:00 (Det er den nyeste hangaren på karljohansvern)
Guiden er Jan Ingar Hansen, lokal historiker med prate tøyet i orden.
Var med på et par guidede turer i fjord sommer og de kan anbefalles på det sterkeste.
Kjørebeskrivelse:
Ta av fra E 18 og følg skiltene til Horten.
Herfra følger du skiltene til Karljohansvern.
Når du kommer over broa ved kanalen er du på Karljohansvern.
Guided tur på Fortet Norske løve på veløs i Horten
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Attachments
-
- forminsketbilde_norsklove.jpg (208.22 KiB) Viewed 1604 times
Det var ufattelig korekt PDT_Armataz_01_11Natter wrote:Er vel sånn ca. her tenker jeg...molich wrote:Jeg kommer en tur den 8. juli ( hvis jeg klarer å finne fram til den hangarden)
Det var en flott omvisning på Karljohansvern "Den Norske løve" om onsdagen, Været var okay, og det var mange fremmøtte.
Vi hadde en utrolig dyktig guide.
Dette er absolutt noe man bør få med seg.
MVH Morten C.
MVH Morten C.
- Attachments
-
- DNL.JPG (88.48 KiB) Viewed 1367 times
-
- DNL (1).JPG (119.04 KiB) Viewed 1366 times
-
- DNL (2).JPG (108.13 KiB) Viewed 1364 times
-
- DNL (3).JPG (96.26 KiB) Viewed 1363 times
-
- DNL (4).JPG (139.98 KiB) Viewed 1362 times
-
- DNL (5).JPG (102.41 KiB) Viewed 1361 times
-
- DNL (6).JPG (56.89 KiB) Viewed 1360 times
-
- DNL (7).JPG (96.73 KiB) Viewed 1359 times
MVH Morten C.
Jan ingar hansen er en god guide som kan snakke for seg han, også er han historie interessert.
Vil anbefalle de som har mulighet å ta turen, det er usikkert om det blir turer til neste år.
Bra at du hadde en flott runde.
Om du ser på det første bildet der dere går over bruen, helt til høyre på utsiden av røykdykker bygningen ligger det en stilling for luftvern.
Vil anbefalle de som har mulighet å ta turen, det er usikkert om det blir turer til neste år.
Bra at du hadde en flott runde.
Om du ser på det første bildet der dere går over bruen, helt til høyre på utsiden av røykdykker bygningen ligger det en stilling for luftvern.
Var der litt senere på natten i jobb sammenhengmolich wrote:Det var en flott omvisning på Karljohansvern "Den Norske løve" om onsdagen, Været var okay, og det var mange fremmøtte.
MVH Morten C.

Mener jeg så 2 stk luftvernstillinger rett på andre siden av brua. ( 1 på hver side av veien) Fikk ikke kommet nærme nok for å sjekke, det gikk litt fort i svingene. ( ikke akkurat noe snile den guiden...hehe)
Det var plassert et lite skur mitt i den ene luftvernstillingen, hvilket formål har den?
MVH Morten C.
Det var plassert et lite skur mitt i den ene luftvernstillingen, hvilket formål har den?
MVH Morten C.
MVH Morten C.