Norge i bilder

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
StigG

Er det bare meg som kun får opp grøtete bilder der nå ? PDT_Armataz_01_10
MVH

Stig G
Thomas L

Funker fint i mitt nærområde, Bodø...

Thomas
KOS
Moderator

Ditto på Haugalandet !

mvh
KOS
ranvik

bare og bruke gulesider.no dem har faktisk skrå photo flere steder.
Natter

StigG wrote:Er det bare meg som kun får opp grøtete bilder der nå ? PDT_Armataz_01_10
Det stemmer at "grøtete" bilder (satelittfoto) kommer opp av og til i områder hvor det normalt er dekning med flyfoto. Vet ikke hva det kommer av, men det kan jo ha noe med at bildene hentes fra forskjellige kilder, og evt. ligger på forskjellige servere/ filområder (satelittfoto kommer f.eks. fra NASA, mens flyfoto har norske kilder).
Hvis man driver oppdatering/ vedlikehold, kan det vel hende at enkelte områder er "offline" en stund (i går var det f.eks. kun satelittfoto tilgjengelig for Ofotfjorden, mens det i dag er flyfoto som vanlig).
StigG

Jeg hadde også grøtbilder i Ofotfjorden i går, men i dag har tåken blåst nordover. PDT_Armataz_01_10
Får også ofte svart bilde når jeg zoomer inn. Bare veiene og stedsnavnene som vises.
MVH

Stig G
Natter

StigG wrote:Får også ofte svart bilde når jeg zoomer inn. Bare veiene og stedsnavnene som vises.
Jepp, også et kjent "fenomen". Jeg tror det har med båndbreddekapasitet å gjøre (mange brukere inne samtidig..?), siden det varierer med et par minutters mellomrom.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”