Trondenes
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Det er jo organisert omvisning der om sommeren, regner med jeg drar en tur selv i løpet av sommerhalvåret.
Thomas
Thomas
Ja, tenkte nok på Adolf kanonen(e), vet ikke hvordan mulighetene er for å se resten av plassen?TrulsM wrote:Du tenker på Adolf Kanonen?
Jeg tenker mere på og spasere litt i leiren og kjike litt..
Thomas L
Ting har begynt å falle på plass, og det blir høyst sannsynlig en bunkertur på Trondenes i Kr.Himmelfartshelgen. Forhåpentligvis er det snøfritt til da, men som vi pleier å si; "Hvis skaren bærer til St Hans, blir det sein vår".
Adgang til området er klarert, og vi får tilgang til alle anlegg som ikke er avlåst.
Etter forslag fra Rasmus Terne kan vi også arrangere en tur til Elgsnes (evt et annet fort i området)
Jobber også mot en liten overraskelse.
Vet ikke akkurat hvilke dager dette blir, så det kommer jeg tilbake til.
Mtp innkvartering, så er det mulig med overnatting på befalsmessa Trondenes for en relativt rimelig penge.
Adgang til området er klarert, og vi får tilgang til alle anlegg som ikke er avlåst.
Etter forslag fra Rasmus Terne kan vi også arrangere en tur til Elgsnes (evt et annet fort i området)
Jobber også mot en liten overraskelse.
Vet ikke akkurat hvilke dager dette blir, så det kommer jeg tilbake til.
Mtp innkvartering, så er det mulig med overnatting på befalsmessa Trondenes for en relativt rimelig penge.
Jørn H
Hei.
Har sjekket "vakt-turnusen", og Himmelfartshelga ser bra ut.
Ellers har man jo Grøtavær (WW II og KA). 15 min. med ferge+ 15 min. biltur.
Kom igjen gutter
Sigfred R.
Har sjekket "vakt-turnusen", og Himmelfartshelga ser bra ut.
Ellers har man jo Grøtavær (WW II og KA). 15 min. med ferge+ 15 min. biltur.
Kom igjen gutter

Sigfred R.
Flotte greier! Bjørnen kommer ut av hiet og reiser nordover.
Grønsvik - dette skal du vel ikke gå glipp av selv om det er utenfor ditt primærområde?
Flott med overraskelser WEPS - kan vi kanskje fyre av Adolfen? Please
Håper at "kystfort-familien" kommer seg til Harstad denne helga når vi kan komme innom gjerdet på en skikkelig godbit. Junior og Senior Rasmussen hadde jo en lignende tur sist høst og den har virkelig gitt mersmak.
Ha en fortsatt trivelig dag gutter!
Hmm; Finnes det ingen kvinnelige bunker-jegere her på forumet?
Mvh
Bjørnen
Grønsvik - dette skal du vel ikke gå glipp av selv om det er utenfor ditt primærområde?
Flott med overraskelser WEPS - kan vi kanskje fyre av Adolfen? Please
Håper at "kystfort-familien" kommer seg til Harstad denne helga når vi kan komme innom gjerdet på en skikkelig godbit. Junior og Senior Rasmussen hadde jo en lignende tur sist høst og den har virkelig gitt mersmak.
Ha en fortsatt trivelig dag gutter!
Hmm; Finnes det ingen kvinnelige bunker-jegere her på forumet?
Mvh
Bjørnen
- Attachments
-
- Ukjent fjellanlegg.jpg (226.52 KiB) Viewed 1801 times
-
- The Hatch.jpg (283.96 KiB) Viewed 1801 times
-
- Foto G.Røsok
- Stilling SKC 32.jpg (115.9 KiB) Viewed 1801 times
-
- Pussestokk 88 mm.jpg (135.23 KiB) Viewed 1801 times
-
- Foto G.Røsok
- Panserkuppel og SKC 32.jpg (134.48 KiB) Viewed 1801 times
-
- Litt av hvert i krattet.jpg (104.52 KiB) Viewed 1801 times
-
- Feltkjøkken.jpg (290.5 KiB) Viewed 1801 times
-
- 88 mm stilling.jpg (256.27 KiB) Viewed 1801 times
-
- 88 mm 3 .jpg (295.44 KiB) Viewed 1801 times
-
- 88 mm 2 .jpg (213.29 KiB) Viewed 1801 times
Heisann godtfolk!
Er det mangelen på interesse eller er det for langt frem i tid til at man kan anskueliggjøre sin ankomst på Trondenes? Håper det kommer en god del slik at vi kanskje også får pressen med på løpet. "Folkevandring" til Harstad-regionen for å se på noe slitt betong. Det er jo mye av det i den regionen. Skulle det bli med bare jegerne i nord så blir vi jo en lett mobil styrke som kan få med oss langt mer enn Trondenes. Om ikke WEPS lar oss fyre av Barbara - tvi for ikke å pusse løpet.
Som sagt, trivelig med flere og trivelig å høre om dette er aktuelt for jegerne sør for Troms.
Helsning fra de indre strøk i nordland.
Bjørn
Er det mangelen på interesse eller er det for langt frem i tid til at man kan anskueliggjøre sin ankomst på Trondenes? Håper det kommer en god del slik at vi kanskje også får pressen med på løpet. "Folkevandring" til Harstad-regionen for å se på noe slitt betong. Det er jo mye av det i den regionen. Skulle det bli med bare jegerne i nord så blir vi jo en lett mobil styrke som kan få med oss langt mer enn Trondenes. Om ikke WEPS lar oss fyre av Barbara - tvi for ikke å pusse løpet.
Som sagt, trivelig med flere og trivelig å høre om dette er aktuelt for jegerne sør for Troms.
Helsning fra de indre strøk i nordland.
Bjørn
Hei, jeg trur det er flere momenter som gjør det litt vanskelig for oss lengre sør å dra så langt nord. Det er jo ganske langt å dra og man måtte vel fly på onsdag bare for å være sikker på at man var der tidlig på dagen.
som enkeltperson er det enkelt å flytte seg rundt om i Norge, men det er først når man innbyr til større gruppeturer at det blir vanskelig og kravene noe helt annet. Det kreves mye forhåndsarbeide til logestikk, transport og agenda. I sør; Trondheimfjorden, Oslofjorden og Hordaland, kan man jo nesten bare slenge ut en tråd om en tur så har man nesten øyeblikkelig en liten haug som ønsker å dra på en dagstur, men nordover blir det mer vanskelig på grunn av avstandene. De som inviterer på slike turer må også jobbe litt med logistikk for å gjøre turen enklere for oss som må dra langt.. det koster litt å fly, men man skal jo også bo, spise og transporteres.
Denne linken gir også en pekepinn på når i uka man kan arrangere større turer. (turer hvor man må reise langt)
http://www.kystfort.com/forum/topic1250 ... avstemning
Når det er sagt så er det flott å se at det begynner å røre seg litt i Nord og håper å dra nordover igjen.. men vet ikke om jeg rekker det denne gangen. MEN, det betyr jo ikke at det sikkert ikke kommer mange fra Harstad-området!
Erik H
som enkeltperson er det enkelt å flytte seg rundt om i Norge, men det er først når man innbyr til større gruppeturer at det blir vanskelig og kravene noe helt annet. Det kreves mye forhåndsarbeide til logestikk, transport og agenda. I sør; Trondheimfjorden, Oslofjorden og Hordaland, kan man jo nesten bare slenge ut en tråd om en tur så har man nesten øyeblikkelig en liten haug som ønsker å dra på en dagstur, men nordover blir det mer vanskelig på grunn av avstandene. De som inviterer på slike turer må også jobbe litt med logistikk for å gjøre turen enklere for oss som må dra langt.. det koster litt å fly, men man skal jo også bo, spise og transporteres.
Denne linken gir også en pekepinn på når i uka man kan arrangere større turer. (turer hvor man må reise langt)
http://www.kystfort.com/forum/topic1250 ... avstemning
Når det er sagt så er det flott å se at det begynner å røre seg litt i Nord og håper å dra nordover igjen.. men vet ikke om jeg rekker det denne gangen. MEN, det betyr jo ikke at det sikkert ikke kommer mange fra Harstad-området!
Erik H
WEPS skrev
For dere i nærområdet; dette bør dere ikke gå glipp av
Hilsen Sigfred R.
Med hensyn til transport kan vel undertegnede ordne noe fom. fredag og utover.Mtp innkvartering, så er det mulig med overnatting på befalsmessa Trondenes for en relativt rimelig penge.
For dere i nærområdet; dette bør dere ikke gå glipp av

Hilsen Sigfred R.