Stemmer bra det, jeg er ganske sikker på at det er langs kysten av Norge et sted. Din tur.
Flere bilder fra samme serie:
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Attachments
-
- athene-5lwbshw4ibsbptmf3ms_layout.jpg (19.61 KiB) Viewed 1308 times
-
- athene-5lwbscd7w48i7zuq3ms_layout.jpg (23.06 KiB) Viewed 1308 times
-
- athene-5lwbs5orqw4ubmjj3ms_layout.jpg (26.08 KiB) Viewed 1308 times
-
- athene-5lwbs4uzd4g12e68b3ms_layout.jpg (23.84 KiB) Viewed 1308 times
-
- athene-5ipr609e9k8jui7hdp_layout.jpg (33.14 KiB) Viewed 1308 times
- Stutzpunkt
- Moderator
En ganske risky operasjon den refuelingen, spesielt etter 1943-44, når de allierte hadde luftherredømme.
Mitt spørsmål: Hvem var denne karen? Et lite hint er at fyren var knyttet til Marinekystartilleriet i Norge på en spesiell måte.
Mitt spørsmål: Hvem var denne karen? Et lite hint er at fyren var knyttet til Marinekystartilleriet i Norge på en spesiell måte.
- Attachments
-
- quuiizzz.jpg (14.07 KiB) Viewed 1302 times
Mvh
Tormod
Tormod
Hei.
Kan minne om" Admiral der Polarkuste",viseadmiral Machens?
Men mener han bar jernkorset.
Verdt et forsøk
Sigfred R.
Kan minne om" Admiral der Polarkuste",viseadmiral Machens?
Men mener han bar jernkorset.
Verdt et forsøk

Sigfred R.
Hva med Admiral Otto von Schrader?
Generalmajor Felix Vara som etter sin død (1941) fikk oppkalt et batteri etter seg... Ifølge oversikter fra BAMA kan det se ut som at Batterie Vara het Batterie Kroodden før dette, noen som vet om det stemmer?
Erik
Erik
- Stutzpunkt
- Moderator
Korrekt!
Det finnes også et eget FpN for Kroodden, uten at jeg kan finne det for øyeblikket..
Det finnes også et eget FpN for Kroodden, uten at jeg kan finne det for øyeblikket..
Mvh
Tormod
Tormod
Da er det fritt frem for å prøve seg på hvilket batteri denne tilhører:
- Attachments
-
- Quiz030309.jpg (93.07 KiB) Viewed 1228 times
Det stemmer at 6./502 opprinnelig het Batterie Kroodden.Erik E wrote:Generalmajor Felix Vara som etter sin død (1941) fikk oppkalt et batteri etter seg... Ifølge oversikter fra BAMA kan det se ut som at Batterie Vara het Batterie Kroodden før dette, noen som vet om det stemmer?
Erik
Opprinnelig FP-nr var 28993 før innføring av bataljons og kompani nummerstruktur med FP nr 18362 C
JEF
HKB Varnes er riktig
Litt uvanlig vinkel for de fleste vil jeg tippe, da dette er tatt fra en fjellknaus langt unna med høykalibret zoom 
Erik

Erik