Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Hvor er dette?
- Attachments
-
- quiz050109.jpg (79.35 KiB) Viewed 1577 times
Stemmer det!
Kråkeslottet fra en av de mer nøytrale sidene ;-)
Din tur
Erik
Kråkeslottet fra en av de mer nøytrale sidene ;-)
Din tur
Erik
Tar meg den frihet å satse på at det var riktig, og svarer med "samme mynt", før jeg kryper til sengs:
a) Hva har stått i denne posisjonen: N 7590814 / E 565737 (dvs. hvilket objekt/ bunker/ bygg el.)?
b) I hvilken posisjon finner vi det eneste gjenværende objekt av samme type?
NB: For at det skal være bitte litt utfordrende, er posisjonen angitt i UTM-koordinater for den aktuelle sonen objektet befinner seg i (ja, det er rimelig å anta at vi ikke snakker om "default" visningen for Norge I Bilder...) ;-)
a) Hva har stått i denne posisjonen: N 7590814 / E 565737 (dvs. hvilket objekt/ bunker/ bygg el.)?
b) I hvilken posisjon finner vi det eneste gjenværende objekt av samme type?
NB: For at det skal være bitte litt utfordrende, er posisjonen angitt i UTM-koordinater for den aktuelle sonen objektet befinner seg i (ja, det er rimelig å anta at vi ikke snakker om "default" visningen for Norge I Bilder...) ;-)
Hei.
Sniker meg inn med en ny kanon. Hva er den tyske betegnelsen på denne?
Sigfred R.
Sniker meg inn med en ny kanon. Hva er den tyske betegnelsen på denne?
Sigfred R.
- Attachments
-
- Kanon quiz .jpg (74.82 KiB) Viewed 1395 times
Hint: Har funnet bare to kystfort Norge som var oppsatt med denne typen skyts. Eksrabonus til den som kan finne flere
Sigfred R.

Sigfred R.
Det kan se ut som en 21cm Skoda K39/41. Den tyske betegnelsen kan være 21cm Kanone K39 (t) eller lignende.
Jeg vet det sto tre av disse på HKB Malletun, og 4? på MKB 7/511 Andsfjord. Kanonene som sto på Malletun kom fra Engeløya/Steigen.
Jeg vet det sto tre av disse på HKB Malletun, og 4? på MKB 7/511 Andsfjord. Kanonene som sto på Malletun kom fra Engeløya/Steigen.
Hei.
Enig i at den ligner en K39/40, men denne det er spørsmål om er 15 cm. "Slektslinjen" er imidlertid korrekt
Trodde selv også det samme som deg, men fikk ny info om typen fra ganske pålitelig kilde (HSD)Legger ved et foto av en K 39/40 for ordens skyld. Så gjør et nytt forsøk
Sigfred R.
Enig i at den ligner en K39/40, men denne det er spørsmål om er 15 cm. "Slektslinjen" er imidlertid korrekt

Sigfred R.
- Attachments
-
- K 39/40.
- F3.jpg (71.74 KiB) Viewed 1229 times
Kan det være en 15 cm K403(j) - Ex Skoda M-28?
Erik
Erik