Det var nok Vevang som stakk med staffettpinnen der...
6400 steker finnes på det meste av siktemidler fra Hæren.
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Da slenger jeg på et bilde for og holde liv i quizen.
Hvor/ hva er dette?
kjell
Hvor/ hva er dette?
kjell
- Attachments
-
- P0002138.jpg (107.07 KiB) Viewed 1261 times
Hm... Prøver meg på Mar.Flak Battr. 5/702 Leira v/ Trondheim?
Trapp ned til kjeller / bunker under en tidligere brakke?
Mvh
Erik E
Trapp ned til kjeller / bunker under en tidligere brakke?
Mvh
Erik E
Hei Erik
Kan vel neppe besvares bedre enn dette!
Værsegod..
Kjell

Kan vel neppe besvares bedre enn dette!
Værsegod..
Kjell
Ok - Hvor er dette og hva har stått her?
- Attachments
-
- quiz191108.JPG (87.55 KiB) Viewed 1194 times
lyskasterstilling... ? men hvor vet jeg ikke
Erik H
Erik H
Tampen brenner.... Men hvor?
Kan si så mye at av dere tre som har svart, så bor Natter nærmest ;-)
Erik
Kan si så mye at av dere tre som har svart, så bor Natter nærmest ;-)
Erik
Vet ikke om det er "lov" å resonnere/eliminere seg frem til svaret? Uansett:
Radarstillingene ved hhv. "Frauenschuh" (Ferkingstad), "Storchschnabel" (Stolmen), "Fichte" (Fedje), "Salbei" (Sandøy), "Steineiche" (Stadtlandet), "Veilchen" (Vigra) og "Glockenblume" (Gossen) er vel de mest aktuelle om svaret ligger nærmere Bergen enn Trondheim?
Etter litt (riktignok noe overflatisk) leting på disse stedene vha. Norge I Bilder, finner jeg likevel ingen sannsynlig kandidat... PDT_Armataz_01_09
Radarstillingene ved hhv. "Frauenschuh" (Ferkingstad), "Storchschnabel" (Stolmen), "Fichte" (Fedje), "Salbei" (Sandøy), "Steineiche" (Stadtlandet), "Veilchen" (Vigra) og "Glockenblume" (Gossen) er vel de mest aktuelle om svaret ligger nærmere Bergen enn Trondheim?
Etter litt (riktignok noe overflatisk) leting på disse stedene vha. Norge I Bilder, finner jeg likevel ingen sannsynlig kandidat... PDT_Armataz_01_09
Tipper Steineiche /Stadtlandet.
Flora krigshistorielag
Ligger ikke disse radarstillingene ganske høyt oppe (på "Kjerringa")?KGJ wrote:Tipper Steineiche /Stadtlandet.
Jeg har aldri vært i området, så da blir det jo litt som å lete etter nålen i høystakken, og i dette området syntes jeg det virket veldig bratt. Samtidig er det mange skygger på NIB her, så stillingen kan gjemme seg i en av disse.
Spent på fasit i alle fall - dette ser ut som et interessant sted å besøke en gang

Ja det er det.....
Flora krigshistorielag