et er vel såvidt jeg fortjener å gå videre... neste svar blir vel at jeg sier at det er "betong fra krigen" PDT_Armataz_01_07
men man må bare kommer seg fremover!
Denne lille rakkeren er overalt i europa. den har et bunker nr. , men hva er navnet?
Erik H
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
ja. fasken. her er nå iallefall den lille, men viktige bunkeren. eh
- Attachments
-
- quiz7.jpg (172.02 KiB) Viewed 2203 times
Ser dødt ut her...........
Hvis du kjenner til denne typen kunne du kanskje hjulpet oss på Axis forumet også!
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... light=s446
Erik E
Hvis du kjenner til denne typen kunne du kanskje hjulpet oss på Axis forumet også!
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... light=s446
Erik E
- werner wernersen
Hei
Hmm, trodde det var en 58c jeg, men der tok jeg vist veldig feil.
Har sett samme type på flekkerøya ikke langt fra radaren.
Werner
Hmm, trodde det var en 58c jeg, men der tok jeg vist veldig feil.
Har sett samme type på flekkerøya ikke langt fra radaren.
Werner
uheldigvis så klarte jeg å legge ut et bilde av en enkel bunker som stiller flere spørsmål enn den gir svar.
Werner: Du har ikke veldig feil, det er veldig riktig. Det er en modifisert Ringstand eller Rs58. Kall den gjerne Rs58x!
Nå vil sikkert Erik E sette kaffen i vrangstrupen. Jeg har lest tråden på Axis, men trur mange av guttene der hiver etter å putte et stempel på alt mulig. Bildet er en Ringstand (80cm) for MG. Og selv om rommet ved siden av mangler så er det fremdeles en Rs58. Den som kjenner området ser at det ikke var noe plass til en fullverdig bunker og måtte modifisere den.
Forumet må ikke glemme at 90% av medlemene aldri har tenkt tanken på at det finnes noe som heter regelbau og iallefall ikke at alt hadde sine egne nummer! Hvis vi ikke skal skremme vettet av folk med hardcore detaljer må vi være litt snille mot oss selv og kalle en spade for en spade. Denne spaden var selvsagt litt kortere
, men den er fremdeles en spade.
Jeg gir iallefall werner medhold og med mindre andre klager dette inn for en høyere rettsinstans? PDT_Armataz_01_11
EH
Werner: Du har ikke veldig feil, det er veldig riktig. Det er en modifisert Ringstand eller Rs58. Kall den gjerne Rs58x!
Nå vil sikkert Erik E sette kaffen i vrangstrupen. Jeg har lest tråden på Axis, men trur mange av guttene der hiver etter å putte et stempel på alt mulig. Bildet er en Ringstand (80cm) for MG. Og selv om rommet ved siden av mangler så er det fremdeles en Rs58. Den som kjenner området ser at det ikke var noe plass til en fullverdig bunker og måtte modifisere den.
Forumet må ikke glemme at 90% av medlemene aldri har tenkt tanken på at det finnes noe som heter regelbau og iallefall ikke at alt hadde sine egne nummer! Hvis vi ikke skal skremme vettet av folk med hardcore detaljer må vi være litt snille mot oss selv og kalle en spade for en spade. Denne spaden var selvsagt litt kortere

Jeg gir iallefall werner medhold og med mindre andre klager dette inn for en høyere rettsinstans? PDT_Armataz_01_11
EH
- Attachments
-
- modifisert_ringstand.jpg (19.2 KiB) Viewed 2149 times
Ikke helt enig der, men fint at vi kan diskutere på forumet og ikke alltid være enigeOg selv om rommet ved siden av mangler så er det fremdeles en Rs58.

Enig i at en spade er en spade, men det nytter ikke å kalle en skuffel for spade hvis du kommer til en spadesamler ;-)
Uansett Rs58 eller ei, så er jeg enig i at det er Werner sin tur for det!
Erik E
Werner! kommer du med nytt spørsmål eller? eller ble du skremt nå?
siden vi ikke vet hva dette er så var iallefall du nærmest.. kjør på.. gi oss en skikkelig nøtt som vil stå i uker!
Erik H

Erik H
- werner wernersen
Hei
jeg tror jeg må stå over denne, har store problemer med pc`n.
Håper det er noen som kan overta.
Werner
jeg tror jeg må stå over denne, har store problemer med pc`n.
Håper det er noen som kan overta.
Werner
Siden Werner har problemer kan jeg jo legge ut et bilde.
Vet ikke hvor vanskelig det blir, men det for vi nå fort nok vite...
-Thomas-
Vet ikke hvor vanskelig det blir, men det for vi nå fort nok vite...
-Thomas-
- Attachments
-
- DSC02060.JPG (104.14 KiB) Viewed 1916 times
"Tromsø's offisielle Tirpitzguide", ett dykk uten rust på hanskan e ikke et dykk....!
Kan vel ikke være så mange andre steder enn Batterie Dietl dette??
Erik E
Erik E
men hvis ikke deepc benekter denne påstanden så lurer jeg ikke om erik e skal fortsette? yes?
eh
eh
Stemmer det Erik E, bildet er fra Batteri Dietl!
Her er et bilde til, slenger det med i samme slengen. Så kan dere i det minste studere hun jeg fikk til å stille for å vise størrelsen på prosjektilene.
-Thomas-
Her er et bilde til, slenger det med i samme slengen. Så kan dere i det minste studere hun jeg fikk til å stille for å vise størrelsen på prosjektilene.
-Thomas-
- Attachments
-
- DSC02078.JPG (57.52 KiB) Viewed 1852 times
"Tromsø's offisielle Tirpitzguide", ett dykk uten rust på hanskan e ikke et dykk....!
Da vil jeg ha nummer & navn på dette torpedobatteriet? 

- Attachments
-
- Torpedobatteri.jpg (194.29 KiB) Viewed 1845 times