Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Måtte bare ta tilbake turen min da vet du...Arquebus wrote:Det er for mange eksperter her etterhvert, vi får prøve å finne på noe vanskeligere. HKB Syre er korrekt, kanonplattformene i forgrunnen sett fra kommandobunker.Natter wrote:HKB 3/978 Syre?

Får kjappe meg med nytt bilde, selv om det neppe er av spesielt høy vanskelighetsgrad (nok et "hvor er dette" spørsmål):
- Attachments
-
- Image00002.jpg (65.14 KiB) Viewed 1579 times
En av de værre spør du megselv om det neppe er av spesielt høy vanskelighetsgrad

Ser ut som Ulriksbanen?
Erik
Hehe... Var sikker på jeg så en taubane der jeg PDT_Armataz_01_04
Er vi tilbake på Fjell festning da? like nedenfor Kommandobunkeren?
Erik
Er vi tilbake på Fjell festning da? like nedenfor Kommandobunkeren?
Erik
Tja... Min tur da?
KwK stilling i munningen av en liten fjord med det som etterhvert ble et "stort" navn ;-)
KwK stilling i munningen av en liten fjord med det som etterhvert ble et "stort" navn ;-)
- Attachments
-
- Quiz191008.jpg (95.24 KiB) Viewed 1453 times
Jeg går ut fra at det er snakk om HKB 20/978 Jössingfjord plassert i Jansholet ytterst i fjorden... Etter litt leting mener jeg dog at stillingen på bildet må ligge på et nes litt lenger inn i fjorden (UTM32-pos. N 6466725 E 343739)?Erik E wrote:Tja... Min tur da?
Kunne ikke fått bedre svar ;-)Etter litt leting mener jeg dog at stillingen på bildet må ligge på et nes litt lenger inn i fjorden
Din tur!
Erik