Noen som savner dette? :P

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Øksnevad_2
Posts: 1464
Joined: 05 May 2008 13:13
Location: Kristiansand
Contact:

Var ute i skogen og kom over dette. 4 Ag3 magasiner og tasker + belte. Noen som har lagt dette igjen?
Attachments
DSC_0022.JPG
DSC_0022.JPG (58.51 KiB) Viewed 513 times
DSC_0021.JPG
DSC_0021.JPG (59.82 KiB) Viewed 513 times
DSC_0020.JPG
DSC_0020.JPG (39.96 KiB) Viewed 513 times
Mvh Leander Haslerud
http://www.FestungNorwegen.net
c_hoff82
Posts: 594
Joined: 14 Oct 2007 17:07
Location: Trondheim - Norge

Å dæven var det der de var!! Og jeg som har kjeftet huden full på hun her hjemme... PDT_Armataz_01_18
hehe

C. Hoff
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Hehe, en god gammel jegergru jo :D Magasinene rett vei også, såvidt jeg kan se :D

Hvordan klarer man egentlig å "miste" noe slikt PDT_Armataz_01_14
User avatar
Øksnevad_2
Posts: 1464
Joined: 05 May 2008 13:13
Location: Kristiansand
Contact:

Det kalles ikke kamuflasje for ingenting :p PDT_Armataz_01_14
Mvh Leander Haslerud
http://www.FestungNorwegen.net
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Sikkert en fin TS å skrive på det der :wink:
Mvh
Tormod
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Stutzpunkt wrote:Sikkert en fin TS å skrive på det der :wink:
O, ja. Fikk vel svi..
Sindre
Gramford
Posts: 22
Joined: 10 Oct 2008 1:46
Location: Dominikanske Republikk

Eller om det er ennå mer spennende..MULIG noen Ransmen har trent og "glemt" dem der..Det spørs vel mer HVOR du fant dem..Det var vel noen som ranet en slik NOKAS ting ikke SÅ langt unna, om jeg tar rett og sier at du bor på Sørlandet..et sted..Mulig noe for Politiet..itte vet je..
God høst..
T1N
Posts: 33
Joined: 04 Oct 2008 11:29
Location: Nordmøre

Selv tok jeg en TS på en feltflaske og en vott.
Da jeg var inne, hørte jeg en vandrehistorie om en TS på en Leopard . Hvis det stemmer, så var ikke feltflaska noe stort tap.
User avatar
DeepC
Posts: 251
Joined: 20 Feb 2007 17:33
Location: Tromsø

Historien om Leopard tanksen stemmer!
Vogn commandanten ville ta tanksen over en "snarvei", som var markert som myr på kartet. Tanksen ble sittende fast den, å til tross for bergingsvogner og det hele, sank den sakte ned.
Før den forsvant helt, ble en hel del berget av den før den forsvant!
I en seinere rettsak ble commandanten dømt for uaksomhet å måtte betale en saftig TS PDT_Armataz_01_13
"Tromsø's offisielle Tirpitzguide", ett dykk uten rust på hanskan e ikke et dykk....!
User avatar
TrulsM
Posts: 130
Joined: 30 Aug 2008 20:57
Location: Harstad

Med tanke på at GRU`en der er så slitt som den er, hvor lenge har den ligget i marka tro ?
5-10 år ?
TM
Rolf
Posts: 30
Joined: 05 Sep 2007 11:47

DeepC wrote:Historien om Leopard tanksen stemmer!
Vogn commandanten ville ta tanksen over en "snarvei", som var markert som myr på kartet. Tanksen ble sittende fast den, å til tross for bergingsvogner og det hele, sank den sakte ned.
Før den forsvant helt, ble en hel del berget av den før den forsvant!
I en seinere rettsak ble commandanten dømt for uaksomhet å måtte betale en saftig TS PDT_Armataz_01_13

STRIDSVOGN! PDT_Armataz_01_06

Har hørt vandrehistorier, men uten noen fakta. Har selv stått i myra og måtte rekvirere bergepanseren for å komme ut igjen. Selv nedsunket til over tårnkransen greide alltid bergepanseren å nappe oss opp igjen på direkten med vinsjen. De hadde en blokk ombord også hvis de virkelig måtte ta i, men den så jeg aldri i bruk de årene jeg beltet rundt i Leo 1. Tror dette bare er en vandrehistorie, forsvaret ville aldri latt et Leo skrog synke i myra.
At VK ville blitt dømt for dette tviler jeg også på. Har vært med på rundkast, personellskader og sett all verdens merkelige situasjoner med stridsvogner, men aldri ble det politisak av det med mindre sivile hadde vært involvert.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”