Ikke bare bunkere som minner om aktivitet her

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
c_hoff82

Som overskriften sier så er det ikke bare bunkere og andre bygninger som kan gi oss en pekepinn på at det var aktivitet her.
Det er utrolig hva som fortsatt ligger oppe på bakken den dag i dag. Disse bildene viser hva jeg gikk meg på da jeg tittet ned en skråning bak en tysk leir nå på søndag. Alt av tysk opprinnelse ble visst bare dumpet ned her.
Som dere ser så "traff" jeg på en av de gamle beboerne fra stallen også PDT_Armataz_01_18
På bilde #Forum3# ser man teksten Soldatenheim LESUND. Har det stått Soldatenheim Ålesund på den? Isåfall, hva gjør denne tallerkenen her oppe i Trondheim??

Mvh
C. Hoff
Attachments
Forum4.jpg
Forum4.jpg (50.67 KiB) Viewed 600 times
Forum3.jpg
Forum3.jpg (52.57 KiB) Viewed 600 times
Forum2.jpg
Forum2.jpg (80.58 KiB) Viewed 600 times
En gammel beboer, hehe
En gammel beboer, hehe
Forum1.jpg (84.78 KiB) Viewed 600 times
Knut Ø.

Var sjølv så heldig å finne bl.a. intakte kaffikoppar og tefat med ørn og hakekors i eit dike der det har vore dumpa mykje tysk utstyr frå ein brakkeleir. Dette er vanskelig å finne med metalldetektor PDT_Armataz_01_18
Atle M

du får grave deg litt ned c_hoff82 :) husker jeg fant slike fat og krus også...begynte og grave litt og da dukka det opp bestikk og andre gøyale ting også :) lykke til!
mvh Atle M
c_hoff82

da dukka det opp bestikk og andre gøyale ting
En skal ikke se bort i fra at det dukker opp slike ting også :) Alt ble vel bare dumpet utenfor kanten. Får ta med med en liten hagespade og en termos med kaffe neste gang :)

C. Hoff
Atle M

ja det får du gjøre :) ta med deg en hagespade i hardplast slik at du ikke skraper opp noe som kan være stilig ;)

finner du ting på overflaten så ligger det GARANTERT noe nede i bakken under årevis med nedfall fra trær osv :)
mvh Atle M
TrondK

Hvis noen har adgang til undervannsdetektor og dykkerutstyr, så må dere huske at det ligger mye fint rett utenfor kaiene der hvor båtene lå i 45. Her ble bestikk og annet utstyr lempet rett på havet, og er da ofte i noe bedre tilstand enn de gjenstandene som blir funnet på land.

Absolutt verd å ta en titt for de som har muligheten for det. Med litt flaks så står kanskje skipenes navn på enkeltgjenstander, som igjen tar seg veldig fint ut i et monter på museum.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”