Serie på NRK

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
c_hoff82

Satt her og svitsjet mellom kanalene i sted og kom over en serie på Nrk som het "Himmelblå" Der gikk de i tyske bunkere og i et tunnelsystem.

Noen her som vet hvor det er fra?

Regner med det var et sted i Nord-Norge da alle hadde dialekt derifra... PDT_Armataz_01_18

C. Hoff
Jetsam

Hehe,tenkte at det var noen her som satt og såg på den serien. :) gløtta litt på den sjøl, men vet desverre ikkje hvor det er. Kommer fra Hordaland,så har ikkje mye greie på hva som befinner seg der oppe i nord desverre :)
Mvh Jetsam
c_hoff82

hehe, det var et hurtigt svar :)
Får håpe flere så det
Jetsam

http://www.nrk.no/informasjon/nrk_drama/1.4760331 Litt dumt og reklamere for såpeserier på Kystfort.com, men her står ihvertfall stedsnavn :)
Mvh Jetsam
telvrum

rart med det. Svitsja akkurat innom NRK da de gikk opp bakken. Klarte ikke å skifte kanal da det ble snakk om bunker men klarte dessverre ikke se hvor eller hva det kunne være snakk om.
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
Erik E
Site Admin

Litt dumt og reklamere for såpeserier på Kystfort.com, men her står ihvertfall stedsnavn
Ja da er det nok HKB 31/974 Ulvingen vi er ute etter :-)
Er et par relativt store tunnelanlegg der.

Erik
Jetsam

Ja,såg dei gjekk så vidt innom ett tunnel anlegg i serien. Men tror ikkje eg ville hatt den gjøken i serien som noe guide ;)
Mvh Jetsam
Erik H
Site Admin

Så også på serien og lurer på om noen har vært der? Begynner jo å bli mange kystfort på forumet, men denne har iallefall ikke kommet under kategorien "nordland" ennå. Legger med et kart jeg.

Var "veldig imponert" da han "leif" fra kommunen kunne fortelle at det ikke var mindre enn 400 bunkere langs kysten... han korrigerte seg selv til 375! ..det er jo slike ting man husker. Jeg flytter til øya selv jeg hvis det fins en kommune som har så god oversikt! PDT_Armataz_01_14

E
Attachments
ulvingen.jpg
ulvingen.jpg (133.13 KiB) Viewed 832 times
Erik E
Site Admin

Jetsam

Er vel ikkje lenge til me ser Batteri Ylvingen her da :) For ett par timer siden, et helt ukjent batteri! og nå "landskjent" gjennom NRK :) Må nesten følge med på serien,for og se mer av dette! hehe
Mvh Jetsam
Jetsam

hehe.så lang tid tok det ja :)
Mvh Jetsam
Erik H
Site Admin

hei.. flotte bilder Erik E! Rart det ikke kom bedre frem under serien.. der gikk de inn i en tunnel.. hadde vært mye bedre med et skikkelig tur gjennom kommandobunkeren. Så du noe til minnegrava til han tyskeren som ble skutt? Det er vel neppe hver dag man ser en krans hengende på et kors utenfor en tysk bunker... for en tysk soldat. Men nå var vel den historien bare oppspinn.

Blir det flere scener fra kystfortet så håper jeg på mange flere medlemer!

ps, vi runder snart 500! :)

E
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”