Turer i sommer?

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo!

Oppfordrer folk til å være litt mer aktive i denne delen av forumet!
Kanskje noen treffes i løpet av sommeren?
Kanskje kan man få tips før man reiser?

Erik
User avatar
Bjørnen
Posts: 132
Joined: 27 Apr 2007 21:29
Location: Hattfjelldal

Hei!

RasmusTerne og undertegnede skal prøve å få sett på Sandnessjøen og Grønsvika 15. eller 16. juni 2007. Litt væravhengig, men satser på en flott dag så får vi tatt begge. Traff noen lokalkjente i forhold til Sandnessjøen slik at vi får med oss noen med litt lokal kunnskap.

Om noen tenker å dra innlands og ta fortet i Hattfjelldal i syne er det bare å gi et hint til Bjørnen. Er jeg hjemme kan jeg vise rundt. Ved siden av ligger jo også landets eneste tyske flyplass som er igjen fra krigens dager. Ingen endringer er gjort annet enn utenfor stripa.
RasmusTerne

Hei!
Har selv tenkt å få med meg Engeløya og Grønsvik,fra uke 31.Kan ellers anbefale Trondenes,og er man først i området er det jo kort vei til Elgsnes,ev.Grøtavær på Grytøya.Det er jo også grei adkomst til Skrolsvik(Kystfort/museum),via Finnsnes.Tromsøområdet er jo også intressant med Tiepitz-museet og anleggene i Tromsdalen.
Selv liker jeg faktisk best å tasse rundt i "ikke tilrettelagte"områder,bruke fantasien+kart,og kanskje finne noe "rart".Så ser man et hode stikke opp fra en "ringstand" kan man jo ta kontakt.
Sigfred R.
Attachments
Topp MG.bunker.jpg
Topp MG.bunker.jpg (100.26 KiB) Viewed 735 times
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Skal selv til Finnmark i juli, regner med vi beveger oss i området Grense jakobselv - Nordkapp, men planen er ikke helt klar enda.....

Ellers regner jeg med det blir en rekke småturer til jæren - Egersund området + vest agder. Kommer nok tilbake med mer detaljert info ettervert hvis noen vil hive seg på lasset :-)

Mvh
Erik E
Aleksander
Posts: 1
Joined: 21 Jun 2007 21:40

Hei har dere plander om en ny tur på fjell festning no i sommer? Får da kunne eg tenkt å vært med. Har vært mye der ute men ikke inne i selve fjelle :)
RasmusTerne

Hei!
Har vert på flott vandring på HKB 2/983,blant annet for å se om jeg måtte bøye meg i støvet for Erik E.(KWK plaseringen)Måtte det! :D
Har det jo fint med fort på "alle kanter"
Stadig noe nytt å finne,så kom dere ut :D

Hilsen Sigfred R.
Attachments
Forener det intressante med det behagelige!
Forener det intressante med det behagelige!
Engenes 24.juni-07 059.jpg (121.23 KiB) Viewed 594 times
arnfinn
Posts: 23
Joined: 14 Dec 2007 19:20
Location: Tromsø

Erik E wrote:Skal selv til Finnmark i juli, regner med vi beveger oss i området Grense jakobselv - Nordkapp, men planen er ikke helt klar enda.....

Ellers regner jeg med det blir en rekke småturer til jæren - Egersund området + vest agder. Kommer nok tilbake med mer detaljert info ettervert hvis noen vil hive seg på lasset :-)

Mvh
Erik E
Ble det noe av denne turen til Finnmark?
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Ble det noe av denne turen til Finnmark?
Ja jøss!
Knallhardt program, men med midnattsol holdt vi det gående til 0100-0200 på natta :-)

Du kan se en grov oversikt over besøkte steder her:
http://www.atlantikwall-research-norway ... rlis-51309

Mvh
Erik E
arnfinn
Posts: 23
Joined: 14 Dec 2007 19:20
Location: Tromsø

Wow for ei rute. Var dere mange? Så dere har prioritert bort noen mindre anlegg - kanskje på grunn av tidspress og behov for båt? Tenker på Holmfjell, Svanevannet, Kvitnes, Losvik, Omgang (Eller er Losvik og Omgang samme anlegg?) og Sværholt.

Har du peil på de flydelene i Neiden? Dykkere med på turen?
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo!

Var bare oss tre og som du sier ble en del steder droppet pga tidsskjema og ikke minst å skaffe seg båtskyss rundt om!
Var ikke dykkere med på turen, det ville nok tatt alt for lang tid ;-)
"Flydelene" ser i ettertid ut til å ha vært fra en lastebil:
http://www.kystfort.com/forum/topic227.html

Mvh
Erik E
Stian H
Posts: 48
Joined: 16 Aug 2006 2:49
Location: Tromsø

Ser dere planlegger tur til Trondenes så dit skal jeg i sommer. Blir også å ta meg en tur rundt om på Senja.
Har hytte og hus på senja så det er en skam at jeg ikke har vært å gått dær mer.

Så blir det vel en tur til Brensholmen - Fast det vær sommer, og finner ut noe nytt vær gang, uansett om jeg har gått dær i mangfoldige timer før :)
Og Nordtromsøya blir avlagt hyppige besøk, 8-10 minutt unna med bil. :D

Ellers blir det noen lange kjøreturer hvor man stopper i et område som ser interessant nok ut, og går opp i håp om å finne noen stillinger.
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”