E BAY

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
werner wernersen

Hei

i forbindelse med at jeg er inne på E bay og byr på bilder fra Norge er der stadig noen som får prisen opp i et ellers så hett marked.
Og noe av det jeg ikke ønsker er å overby noen av de som jeg kjenner eller som har gode hensikter med bildene, dvs, dele med seg hvis det har spesiell interesse for andre, mot å bli kreditert eller på en annen måte bli kompansert. i forhold til bruken av disse.(bøker/annen publisering).

Det som ikke er interesant er å vite hva den enkelte byr på til en vær tid, men heller hvilket navn de går under slik at vi slipper dette med å overby vær andre, håper det er litt interesse for dette?

Werner (bjorbekk2003)
JornN

Hei
En typisk situasjon er at tyske selgere ofte blander bilder fra forskjellige deler av landet. Her burde det gå an å holde kontakt slik at man kan dele på bildesett og på den måten både holde prisen noenlunde ned og dele på utgiftene. Så det er absolutt interessant å kjenne igjen brukernavn og om mulig kunne ta kontakt.
JornN
Erling

PDT_Armataz_01_17 Dessverre er det også noen (her i Norge) som har sette det som en "sport" i å være med å skru prisen opp. For siden å skryte av å være med å pressen prisen unødvending opp.
Trist, når flere kanskje kunne fått glede av bildene. Dette skaper ikke så veldlig godt miljø for å utveksle bilder.
Erling
kstdk

Hej

Med hensyn til billeder fra Danmark på E-Bay, har købere her aftalt hvem der byder, og ellers går man sammen om købet og deler billeder i kopier eller filer.

Det kræver bare at vi alle kender hinandens købernavn, og tager kontakt til hinanden om de enkelte køb.

Såre enkelt, lave en liste med købernavn - email adresse osv. og så lave en indbyrdes aftale - det virker her i de fleste tilfælde.

Vi mener det er mest vigtigt at billeder fra Danmark også ender op i Danmark, og ikke til en eller anden køber i USA som ikke har interesse i alle billeder i en serie, men måske kun i et enkelt.

Det må være det samme for billeder fra Norge, jeg ved at hvis nogle af køberne her får billeder fra Norge, så bliver de efterfølgende tilbudt til nogle af jer.
Med venlig hilsen,
Kurt
kstdk
werner wernersen

Hei Kurt og et godt nytt år

Det er det jeg også ville prøve å få til ved å starte denne tråden, og det etter samme prinsipp som jeg har sett bli diskutert andre steder.
Slik som du nevner, det er vel fra Besettelsen 1940-45 Danmark Forumet jeg har sett det bli nevnt tidligere.

Werner
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”