GPS database

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Zetex wrote:
TommyG wrote:Regner med det er litt forskjeller mellom GPS-merker, men f.eks for TomTom finnes det verktøy (http://tomtom.gps-data-team.com/) for å lage POI(Point of interest) filer fra f.eks CSV-filer, som man kan legge inn på GPSen, og dermed kunne få opp ett ikon i kartet dersom man kjører forbi en av posisjonene som er lagt inn.

Regner med det finnes tilsvarende ting for andre merker.
Denne funksjonen bruker eg allerede på apper som OsmAnd+ og Locus Map Pro (Android), som begge kan benytte OSM-data til kart.
Du kan legge til dine egne POI-er også, har allerede lagt inn POI-filene fra forumet her, men det beste er å legge infoen ut på OSM slik at flere kan få glede av det.
Du fikk med deg at du svarte på en 10 år gammel post? Er ganske mange år siden jeg brukte TomTom-en. :-)
--
Tommy
User avatar
Zetex
Posts: 112
Joined: 15 Jul 2015 0:41
Location: Bergen

Ja, eg såg at det var noen år siden. Var litt i tvil om eg skulle vekke til live denne tråden eller opprette ein ny. Ville bare dele egne erfaringar med moderne smarttelefon og GPS.
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”