Her er min første bunkermodell, laget for tre år siden.
Har drevet litt forskning på hvordan man best kan etterligne betong, dette forsøket ble bygget med vanlig Jotun veggsparkel.
Konklusjonen min her ble at sparkel tar alt for lang tid på å tørke på isoporunderlag, samt at det ikke likner på betong uten en alvorlig runde med maling.... Pluss for at det er lett å jobbe med samt veldig billig.
Kommentarer ligger under hvert bilde, setter pris på innspill vedr. forbedringspotensialer da jeg er ganske grønn på området.......
1/35 Skala Regelbau 636
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Attachments
-
- Tegnet først opp grunnrisset i 1/35 skala på en papp plate. Egentlig ikke nødvendig, men da har man en grei referanse etterhvert som man setter i gang.
- 636-1.JPG (39.25 KiB) Viewed 782 times
-
- Så er det egentilig bare til å "fylle på" med isopor skåret ut etter mål...
Høydene er viktige, men vinklene blir litt på "feelingen" - 636-2.JPG (26.31 KiB) Viewed 782 times
-
- Slipper man opp for isopor underveis finnes det alltids ett eller annet man kan bruke istedet.....
- 636-3.JPG (40.65 KiB) Viewed 782 times
-
- Så begynner selve sparklingen og modelleringen... Her gjelder det å bruke fantasien for å få mest mulig detaljer på plass!
- 636-4.JPG (56.79 KiB) Viewed 782 times
-
- Forfra... Eventuelle mønstre i strukturen kan enkelt legges til før sparkele herder.....
- 636-5.JPG (29.3 KiB) Viewed 782 times
-
- Ferdig produkt. Jammen ikke så sikker på om dette likner på betong, men det var ihvertfall slik den ble :-)
- 636-6.JPG (36.99 KiB) Viewed 782 times
-
- Sett ovenfra. Plankene i bunn er balsa som kan kjøpes i meterlengder i modellbutikker.
- 636-7.JPG (37.66 KiB) Viewed 782 times