Stoppe plyndringen og løgnene til History hunter

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Bunkergutten
Posts: 10
Joined: 24 Jan 2022 19:53

Jeg har lenge irritert meg over Historyhunter, han lyver, skryter og jeg så at en på facebook gruppen viste en video der han brøyt seg inn i en bunker og stjal en av de tyske gule luftfilter greiene (dere skjønner hva jeg mener)
Jeg så i dag denne videoen og da kokte det over.
https://www.youtube.com/watch?v=JjP01itTAUc
Er det noen måte og stoppe det han gjør, alle på youtube svelger løgnene og gjør han nesten til en gud
Bunkere er fine å ha hvis du har en innlevering du ikke rekker :)
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Tror nok det er en dødfødt kamp. Det finnes ingen kunnskap eller interesse for verdien av disse etterlatenskapene etter andre verdenskrig blant de som ev. måtte etterforske noe slikt. Seks tyskere som ble stoppe i august 2020t med bilen fullastet av plyndrede gamle krigsetterlatenskaper fikk bøter på mellom 8000 og 12000 som eneste straff: https://www.nrk.no/nordland/seks-tysker ... 1.15842163
--
Tommy
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

jeg velger å ikke se disse videoer rett og slett.
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
overland53
Posts: 340
Joined: 11 Jan 2009 15:33
Location: Sandnes

Skal ikke påberope meg noe ekspertise på Youtube, men tror det er mulig å legge inn kommentarer og slikt til filmene. Kunne jo forsøke å gi et bedre og mer korrekt bilde enn det som framkommer på filmene
Bunkergutten
Posts: 10
Joined: 24 Jan 2022 19:53

overland53 wrote: 22 Feb 2022 10:36 Skal ikke påberope meg noe ekspertise på Youtube, men tror det er mulig å legge inn kommentarer og slikt til filmene. Kunne jo forsøke å gi et bedre og mer korrekt bilde enn det som framkommer på filmene
Stemmer det MEN denne karen er så barnslig at han sletter enhver kommentar med så mye som et snev at vi vet hvor det er som feks "I always went here as a kid" rett ut med en gang
Bunkere er fine å ha hvis du har en innlevering du ikke rekker :)
overland53
Posts: 340
Joined: 11 Jan 2009 15:33
Location: Sandnes

Men "tommel ned" kan han ikke slette? Det er jo uhyre kjedelig laget disse filmene. Prøver å hause opp stemningen med kommentarer osv, men ordet "dølt" passer på mye av det som er produsert.
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

overland53 wrote: 28 Feb 2022 15:01 Men "tommel ned" kan han ikke slette?
Antall tommel ned vises vel ikke lenger. Det ble for ubehagelig å se de høye antall i visse sammenheng.
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Walther
Posts: 1
Joined: 02 Mar 2022 21:07

Som nevnt, sletter han alle negative kommentarer. Du kan nok regne med at han er medlem både her og på facebook også.
Det som går an, er å lage direkte svar-videoer, men det begynner da å bli vel omfattende.
Man kan vel si at hobbyen min er ganske konkret.
:? Regelbau :?
EspenB
Posts: 71
Joined: 19 Mar 2017 17:29

Tenkte å lage en History Hunter humorvideo laget i samme still, bare enda litt mer "over the top". Med whiteboard, sønnen på slep, etc.

I løpet av våren.
EspenB
Posts: 71
Joined: 19 Mar 2017 17:29

Det har jo lenge virket som om det er en "Utlendig" på grunn av det spesielle engelske tonefallet, men fyren skal vist være fra Stavanger-kanten.

Geografisk har han jobbet seg oppover Sørlandet i det siste året, har nå lagt ut videoer opp til og med Flostaøyen sonn omtrent.

Andre veien sånn opp til Bergens-området (Kalandseidet). Så at han holder til sånn sirka midt i dette geografiske beltet virker sannsynlig.
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

Usikker på hva dere egentlig syter over her. Det er selvsagt ikke bra å bryte seg inn å stjele, men at det "koker over" å se at noen driver å finner skrapmetall med metalldetektor blir litt vel sytete for meg. Dette er ingenting i forhold til hva man ser de finne i andre land, og det må da være bedre at de graves opp og vises, og gis videre til medlemmer av kanalen. Jeg aner en viss missunnelse her. Tror ikke mange ser på dette som plyndring egentlig. Så lenge man har tillatelse fra grunneier, så er heller ikke metalldetektor ulovlig, og det er ingen plikt til å innlevere noe det han finner her.
MVH

Roar Handberg
_________________
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Burde vært mye strengere regler vern av historiske steder fra krigen . Skal noe absolutt noe fjernes fra stedet bør det være i regi av et lokalt museum el noe. Kjenner forøvrig ikke til denne mannen og hans aktivitet .
ettori
Posts: 455
Joined: 14 Aug 2012 17:08
Location: Klepp

Om det han tar med seg er ting som ellers hadde rusta vekk ser jeg ikke det store problemet. Om dette blir satt i stand og tatt vare på er vel det bare en stor fordel.
Det beste hadde selvsagt vært at det havna på et museum, eller at bunkerene ble tatt vare på.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”