Tanker om Andre verdenskrig kanal på youtube

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply

Burde Jeg?

JA
2
33%
Nei
4
67%
Vet Ikke
0
No votes
 
Total votes: 6
Bunkergutten
Posts: 10
Joined: 24 Jan 2022 19:53

Hei folkens, etter å ha sett på Stian Fosland sine videoer (de er mesterverk) og etter å tittet innom på ww2historyhunter som overdriver en del tenkte jeg å kanskje starte egen kanal der jeg besøker festninger og forteller slik som Stian fosland, men på engelsk for å tiltrekke utenlandsk oppmerksomhet på Norges vakre kystfort steder, jeg kommer ikke til å si hvor stedene er men skal heller ikke prøve å skjule lokasjonen, hva er tankene deres?
Bunkere er fine å ha hvis du har en innlevering du ikke rekker :)
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det er ganske mye arbeide, men hvis man har video/redigering som hobby så er det vel lettere å starte. Det som er mest arbeide er vel å fremme den på youtube. For 10 år ville jeg kanskje si at man burde skjule enkelte plasser, men med alle de sosiale kanaler som eksisterer så er det vel blitt en umulighet. På forumet har vi f.esk ikke lov til å legge ut utstyr/deler som kan være enkle å plukke med seg. ikke det at det er ulovlig, men man trenger ikke å fortelle hvor alt ligger. Men igjen så er det vanskelig å holde en sånn linje overalt. Hadde min intensjon vært å holde alt hemmelig så hadde jeg ikke starta dette forumet. Med hundrevis av kystfort og tusenvis av bunkere så er det bare å kjøre på. Video er flott. Har vel selv noen video av Hoøya, Hovde, storfosna før det ble gravd over. Alt er på DV-tape. Jeg håper å lage noen videoer selv når jeg får tid, men først må jeg finne ut hvordan jeg overfører data fra DV-kamera. Eneste mulighet for meg er en 4 pins firewire. Har prøvd, men ingen av mine hovedkort har slike kontakt.. så jeg har bestilt noe fra kina som jeg håper vil fungere.
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
borge.mohus
Posts: 185
Joined: 01 Jul 2011 17:36
Location: Stjørdal
Contact:

Lykke til.
Det finnes kanskje kommersielle aktører som gjør slikt for en liten penge.
Blir spennende å se når det kommer så langt
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Her er det bare å kjøre på

Du vil nok få flere visninger og abonnenter etterhvert, men det er nok ikke målet ditt.

Om du formidler på engelsk uten den overdramtiseringen og viltre eventyrfortelleren ww2historyhunter, vil du kunne få dette frem på en god og informative måte.

Redigering og filming er noensom kommer med erfaring og prøving og feiling.
Lag deg gjerne en intro først som du bruker på samtlige videoer, gjerne med klipp fra flere steder.

Film mye mer enn det du tror du trenger først, for det er mye som du kommer til å klippe bort i redigeringen.

Mitt tips er godt lys og god lyd er viktig for å komme frem tydelig på videoen

Jeg har selv sett hvordan mine videoer har endre seg fra de tidligste til nå med tanke på hvordan det redigeres og lydsettes.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”