Restaurere bunkere

Informasjon fra og om krigshistoriske museer og restaurering av krigsminner.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Bunkergutten
Posts: 10
Joined: 24 Jan 2022 19:53

Hei, i nærområdet er det et middels stort fort med skytestillinger, kanon stilling, flere Flak stillinger og en del bunkere, området er ikke fredet eller vernet, det er en privat kar som eier det, har dere noen tips til å spørre om lov til å renske opp skrot og ting og også bruke metalldetektor til å sikre evt gjenstander for å så gjøre det mer tilgjengelig med å fjerne buskas og trær, for å så rydde og male bunkerne i korrekt farge,for å kanskje gjøre litt som på Landehobde, vet om en del som gjerne vil hjelpe kjør på. er åpen for alle innspill
Bunkere er fine å ha hvis du har en innlevering du ikke rekker :)
Bunkergutten
Posts: 10
Joined: 24 Jan 2022 19:53

noen som har innspill?
Bunkere er fine å ha hvis du har en innlevering du ikke rekker :)
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Det første du må gjøre er i alle fall å prate med grunneier. Så, er det vel som du sier, rydding av buskas, kratt, trær og søppel. Det er som regel ikke en liten jobb, så jeg ville begynt med det og heller se på neste steg når du/dere har fått ryddet det du ønsker å rydde.
--
Tommy
Bunkergutten
Posts: 10
Joined: 24 Jan 2022 19:53

TommyG wrote: 29 Jan 2022 15:43 Det første du må gjøre er i alle fall å prate med grunneier. Så, er det vel som du sier, rydding av buskas, kratt, trær og søppel. Det er som regel ikke en liten jobb, så jeg ville begynt med det og heller se på neste steg når du/dere har fått ryddet det du ønsker å rydde.
Høres bra ut, skal kontakte grunneier snart, tusen takk for tips :D
Bunkere er fine å ha hvis du har en innlevering du ikke rekker :)
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Bunkergutten wrote: 29 Jan 2022 19:07
TommyG wrote: 29 Jan 2022 15:43 Det første du må gjøre er i alle fall å prate med grunneier. Så, er det vel som du sier, rydding av buskas, kratt, trær og søppel. Det er som regel ikke en liten jobb, så jeg ville begynt med det og heller se på neste steg når du/dere har fått ryddet det du ønsker å rydde.
Høres bra ut, skal kontakte grunneier snart, tusen takk for tips :D
Hvor i landet bor du?
Mvh.
Jon-Vegard
Post Reply

Return to “Museum og restaureringsprosjekter”