Hvorfor er det ingen aktivitet på forumet nå?

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

I det siste har det blitt skrevet mindre og mindre på forumet. Få svarer når noen spør om noe, neste ingen legger inn nye emner. Hva skyldes det, er det et generasjonsskifte slik at de som kan mye ikke gidder å svare nye på spørsmål som for mange er innlysende, men for den som spør er det et viktig spørsmål?

Er det andre forum som er mere attraktive, eller er alt funnet og utdebattert. Dette forumet med alle innleggene er jo et "leksikon" som står der og kan øses av, men jeg syns også at det kreves aktivitet og nye spørsmål ellers så vil vi ikke logge inn for å se om det er noe interessant.
Dere som startet dette her, dere som kan mye, dere som var innom hver dag, kan dere forklare hvorfor dere ikke skriver noe mer? Ikke for å refse noen men for å finne en forklaring på at aktiviteten på forumet snart er borte.
Mvh
Yngvar
Hand
Posts: 295
Joined: 13 Oct 2007 14:36

Kan bare snakke for meg selv: Er i utgangspunktet på jakt etter betong i nærområdet. I senere tid, kanskje de siste to årene er det ikke så mye nytt som har dukket opp. Da har jeg ikke så mye å bidra med. Burde kanskje tatt noen bilder av installasjoner som jeg har kommet over og lagt dem ut på forumet, men det blir litt blodfattig med noen nedgrodde nærforsvarsstillinger. Håper at noe "skikkelig" dukker opp, men det blir stadig lengre mellom oppdagelsene.
Burde jeg ta meg sammen? Helt sikkert!

Hand
User avatar
werner wernersen
Posts: 1423
Joined: 09 Feb 2006 21:13
Location: Arendal

Hei Yngvar

Er nok stadig innom for å holde meg oppdatert, men har også hatt det hektisk med jobb osv. og jeg holder meg mest på Sørlandet, slik at det som er nord over har jeg ikke så stor greie på og heller ikke østover, men den siste tiden har jeg holdt på med å systematisere en del av det jeg faktisk har slik at jeg kan komme sterkere tilbake og forhåpentligvis komme med noe nytt.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Tror mye av aktiviteten rundt nye oppdagelser og ting forgår på de forskjellige gruppene på Facebook,andre forum opplever også det samme.
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Som AYF er inne på, så tror jeg ikke dette er unikt for kystfort.com. Ser det samme på andre forum jeg også er aktiv på. Aktiviteten har gått drastisk nedover de siste årene og enkelte har ganske enkelt ingen aktivitet lenger. Tror nok mye av kommunikasjonen går over andre kanaler som Facebook og andre sosiale nettverk. Virker som om det pågår et nytt teknologiskifte. For de av oss som har vært på Internett så lenge at man husker Usenet, så er det mange likheter mellom hvordan webbaserte forum den gangen tok over for nyhetsgrupper. Mulig man kunne bøtet litt på det ved å lagt på noe slags form for social login på forumet slik at man kunne logget seg inn med sin konto på facebook/twitter/g+/el.
--
Tommy
AYF
Posts: 600
Joined: 31 Jul 2007 12:50
Location: Fosen Midt Norge

Det fine med slike forum kontra Facebook er at man kan være "litt anonym",ikke alle ønsker å dele med hele verden at man roter rundt i gamle bunkere osv.Det andre som er bra med forum er at det blir som en data bank,her kan en søke på gamle innlegg og bilder av gjenstander om en lurer på noe.På facebook forsvinner slik informesjon etter hvert og det er kun det dagsaktuelle som er intr.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Man har jo også lov til å gå litt lei, og bli borte en stund men jeg håper at de kommer flere tilbake. Når det kommer nok nye medlemmer så hender det at aktiviteten tar seg opp også.
Mvh
Yngvar
Magnum
Posts: 218
Joined: 01 Dec 2011 15:00

Hej!
Nu är det här ett forum för Kystfort vilket i.o.f. är mycket intressant, men det begränsar troligtvis antalet medlemmar och aktivitieten på forumet.
Vore det även ett mer generellt forum om kriget i Norge är jag övertygad om att forumet skulle få många fler medlemmar och det skulle öka intresset för inlägg, diskussitioner etc. och förhoppningsvis skulle det öka intresset för norska kustfort och befästningar ...
/Magnum
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Eg er ofte innom forumet og kikker ,selv om eg vet at aktiviteten er noe laber for tiden .
Slik eg forstår det ,er det høsten som er "sessongstart" for bunkerturer ,siden trærna mister bladene og ting blir mer synlige .
Mange velger å ha blider "på lager" til vinteren og snøen kommer .
Min fysiske aktivitet begrenser seg stort sett til den sørlige delen av Karmøy i Rogaland.
Eg bur midt i "stützpunkt Sandve" og har vel funnet det meste av det som ennå finnes av rester av stillinger og forlegningsbrakker på Sandve.
På HKB 3/978 Syre er det aller meste funnet av faste stillinger ,så mitt fokus der er nå å få ryddet vekk stein og pukk som ligger
i trappegangene til bunkersene. Arbeidet tar sin tid da det er ganske tunge steiner som er veltet ned .
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
kak
Posts: 366
Joined: 26 Jul 2013 13:50
Location: Sarpsborg
Contact:

Det er sikkert mange årsaker til at aktiviteten er lavere på noen deler av året enn andre. For min del begynner nye oppdagelser å bli såpass langt unna at det tar noen timer å kjøre dit. Og siden dagene blir bare kortere og kortere, blir dette etterhvert "mission impossible". I tillegg er vi i en del av året som er litt mer værutsatt enn ellers! ;)
ettori
Posts: 455
Joined: 14 Aug 2012 17:08
Location: Klepp

Har noen bilder som skal ut fra Rogaland når jeg får anledning.

Ellers tror jeg Facebook tar en del oppmerksomhet.
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Her er (pd) 906 gode grunner vil jeg tro..?

http://www.kystfort.com/forum/search.ph ... unanswered
Informasjon som ikke deles, går tapt!
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Skal være kort. Det er som andre påpeker andre medier som drar bort fokuset fra forumet.

Phpbb, systemet som driver forumet, er vel kanskje gått ut på dato. Det er mange nye og bedre måter å drive forum på, hvor man sikkert også kan ta med seg andre medier.

Høres ut som en romjulsprosjekt for min del :) Da har jeg mer tid til å tenke over hva som skal til.

Det var det korte fra meg så langt.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Ja facebook ol. er nok løsningen på alle problemer, der er vi jo anonyme og har kontrollen på alt vi skriver og legger ut og ingen kan bruke noe av det senere, eller selge det. :nei:
Mvh
Yngvar
borge.mohus
Posts: 185
Joined: 01 Jul 2011 17:36
Location: Stjørdal
Contact:

Hei.
Jeg har ikke vært så lenge aktiv på dette forumet, men kommer her med mitt innspill.

Det finnes nok en del forskjellige brukere, og motiver for medlemskapet.
-de som kun har registrert seg og har vært inne kun en gang
-de som kun leser, men ikke poster.
-de som leser og poster noen innlegg (som meg selv)
-de som er stor-brukere og virkelig bruker all sin fritid på betong :)

Som nyregistrert bruker fant jeg det meget interessant å lese eldre innlegg
og spesielt om det området jeg flyttet til på Uthaug/Ørlandet. Reisebrevene
var godt lesestoff.
Når jeg selv begynte å poste noen innlegg, var det en liten dørstokk å komme over.
Det tekniske om å få rett størrelse på bilder, ikke minst treffe rett kategori på forumet.
(litt prestasjonsangst kanskje ? )
Har kanskje noen andre lagt inn et lignende innlegg ? (flaut)

En liten svakhet er at det legges inn lenker til nettaviser og lignende som
ofte forsvinner etter en del år, og da forsvinner også informasjonen.
Om mulig bør man laste opp bilder og videoer til forumet, men det er vel en issue om opphavsrett.

Jeg husker ikke helt hvor jeg så det, men et lignende forum (muligens dansk) hadde
muligheten til å knytte innlegget geografisk på kart (synlig for brukere). Det kan gjøre søk enklere.

Jeg er selv innom nesten daglig, og prøver å bidra så ofte jeg kan med mine små innlegg.
4152 ulike brukere registrert, og veldig mange med 0 innlegg.
Et nytt design vil sikkert piffe opp aktiviteten, kanskje mobil- og pad-designet er et tips.

Børge på Uthaug
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”