Henrik og jeg skal en tur ut på Krikken, til fortet der. Dette er et helt åpent fort, med fjellanlegg, kommandobunkere og kanonstillinger. Det er veldig godt bevart så har du ikke vært der så har du anledningen nå. Vi drar antagelig søndag den 6 desember (bekreftes senere) Parkere i Kragerø og tar en Taxibåt ut dit, det koster ca 400,- hver vei som vi spleiser på. Når vi vil inn så ringer vi etter båten.
Vi vil ta en tur ut til Hesttangen først og så gå tilbake til fortet.
Tur til HKB 36/979 Skaatøy ved Kragerø
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Attachments
-
- krikken.JPG (100.94 KiB) Viewed 2235 times
-
- krikken2.JPG (217.84 KiB) Viewed 2235 times
Last edited by Yngvar on 14 Nov 2012 8:32, edited 1 time in total.
Mvh
Yngvar
Yngvar
Torsdag 6 desember eller søndag 9 desember?Yngvar wrote:Hentrik og jeg skal en tur ut på Krikken, til fortet der. Dette er et helt åpent fort, med fjellanlegg, kommandobunkere og kanonstillinger. Det er veldig godt bevart så har du ikke vært der så har du anledningen nå. Vi drar antagelig søndag den 6 desember (bekreftes senere) Parkere i Kragerø og tar en Taxibåt ut dit, det koster ca 400,- hver vei som vi spleiser på. Når vi vil inn så ringer vi etter båten.
Vi vil ta en tur ut til Hesttangen først og så gå tilbake til fortet.

--
Tommy
Tommy
Jada det er søndag 9 desember om Henrik kan den datoen? Og Tommy, du har sikkert kjørt lengre for dårligere fort en dette 

Mvh
Yngvar
Yngvar
-
Datoen passer helt fint. Og vi kunne kanskje møtes på Moheim utenfor Porsgrunn og samle opp flere i færre biler. Yngvar; har du sjekket om det er samme prisen fra Valle? Det er jo mye nærmere enn Kragerø!
Mvh
Yngvar
Yngvar
Nå har jeg sjekket priser med Taxibåt til/fra Valle - Krikken og fra Kragerø - Krikken. Det er flere selskaper og prisene varerierer sterkt. Og dra fra Valle syns jeg er uaktuelt da de skulle ha 700,- pr. tur for fem stykker, mer om det er flere i båten. Fra Kragerø så har jeg funnet en som skal ha 400 pr. tur Totalt 800,- for fem stykker og en femtilapp ekstra for hver over det.
Er det virkelig ikke flere som vil være med på denne turen, ingen fra Østfold? eller fra Vestfold eller Agder?
Er det virkelig ikke flere som vil være med på denne turen, ingen fra Østfold? eller fra Vestfold eller Agder?
Mvh
Yngvar
Yngvar
- werner wernersen
Hei
Skulle gjerne vært med, men sitter på flyet fra Praha på den tiden.
Werner
Skulle gjerne vært med, men sitter på flyet fra Praha på den tiden.
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson
Det er vel noen bunkere der også kanskje
God tur.

Mvh
Yngvar
Yngvar
Jada, har ny bil nå, med flere sitteplasser enn den gamleEinherjer wrote:Jeg blir gjerne med.
Har du plass til meg også Tommy? Har plass til en til i bilen hvis jeg skal kjøre selv, men håper å slippe å kjøre alene hele veien.

--
Tommy
Tommy
- Stutzpunkt
- Moderator
Joda..jeg stiller opp, men med et ørlite værforbehold. Vil helst unngå å se på bunkere med hjelp av snøskuffa 

Mvh
Tormod
Tormod