Uniformene jeg har komplett

Denne kategorien omhandler de tyske uniformer,hjelmer, utmerkelser, feltutrustning og andre militære/personlige effekter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
andreas.L
Posts: 32
Joined: 16 Mar 2012 10:21

Vet ikke om jeg poster dette bildet på feil plass men her er 1 av uniformene jeg har komplett
:bra:
Litt skrall kvalitet på bildet desverre .
andreas.L
Posts: 32
Joined: 16 Mar 2012 10:21

Her er nr 2. Div Wiking komplett , denne er høst/vinter 1944-45.
Denne tok meg mang mange år med tid (og kr.) og få komplett :bra:
Attachments
wiking div.jpg
wiking div.jpg (72.11 KiB) Viewed 367 times
Hand
Posts: 295
Joined: 13 Oct 2007 14:36

Er det PPS vi snakker om ("spretterten") på det nederste bilde?
Har ikke veldig mye fartstid når det gjelder russiske saker.

Mvh
Hand
andreas.L
Posts: 32
Joined: 16 Mar 2012 10:21

stemmer det det er 1944 modellen det : )
Skåre
Posts: 43
Joined: 27 Apr 2010 17:37

Du kan jo orientere at dette er kopi uniformer og kopi insignia.
andreas.L
Posts: 32
Joined: 16 Mar 2012 10:21

bilde nr 1 er av en replica Jakke av 23 .regiment .Norge .
Merker som er u-orginale frontkjempermerket (15 000 orginalt )og flagget på armen og titelbåndet og ns merket (3 merker ) resten er orginalt av merker
Finnes ingen som henger en jakke som ligger på 50 000 kr for en tøybit på display. seriøst ?
sånt blir låst inn

Bilde 2 parkas produsert i Drammen. Orginal Merke ridderkors orginalt eikeløvet er det usikkerhet om (er i sølv )
PPssh 1944 (ikke softgun )

Siden du har så peiling er den her også u ekte ?
Attachments
Bilde0254.jpg
Bilde0254.jpg (100.13 KiB) Viewed 384 times
andreas.L
Posts: 32
Joined: 16 Mar 2012 10:21

har bittert erfart hvor mye bekymring og stell og ikke minst av og på med hansker ,,Og å undgå stygge brettekanter,, Ut og inn av låst skap ,,slitasje,, (har venner som har mistet mye på grunn av bestillings ? tyveri ) hver eneste gang en skal ta fram orginal uniformen fra SS (for en tør jo ikke og ha den hengende) så jeg solgte min SS m42 jakke for endel år tilbake før prisene tok helt av :oops: og markedet ble totalt ødelagt av kopier av tyske og spesielt SS effekter .
Bedre med orginal merker på en god ss replica (5 knapper,s) m42 jakke (jeg sover bedre da : ) om en først skal ha det i samlingen .
Det holder med at parkasen er orginal ,på display (produsert i norge og brukt av norske forsvaret til 50 tallet,og deretter ,,kaserte,, )
Derfor har jeg nå kun fortsatt med orginal uniformer fra WM . Er vel snart det eneste som ikke blir kopiert.Og på WH så er ikke prisene helt ville og ute av perspektiv
Og handler heller ikke over nettet legere, kun av samme forhandler av orginal effekter.
Skåre
Posts: 43
Joined: 27 Apr 2010 17:37

Hei

Frakken din er ingen SS frakk men en WH med påmontert ss insignia. Ta gjene noen gode fotos hvis du vil ha en bekreftelse på om de er falske.
Det gjelder det angivelige originale ridderkors også.

Bilde 2 er ingen Drammens tarnjakke men og en kopi.
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 2989
Joined: 16 May 2007 15:31

andreas.L wrote:Vet ikke om jeg poster dette bildet på feil plass
Skilt ut fra "Mindre våpen og utstyr\Infanterieschild 1916" tråden , og flyttet til "Tyske uniformer og personlig utstyr"

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Post Reply

Return to “Tyske uniformer og personlig utstyr”