MKB 10./504 Haugesund (MKB Bismarck)

Kystfortene var primært rundt Karmøy, Stavanger som var festningsby og Egersund. Ansvarsområdene for kystfortene ble flyttet ofte av tyskerne i dette området.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Takk KOS :)

Prøve å rotere kanonene litt men det ble ikke så veldig bra... Hadde vi fått laget disse i 3D så hadde ikke det vært noe problem, men slik de er nå så ble det bare seende rart ut.

Prøve meg på et par sånn smått endrede forslag så kom gjerne med tilbakemelding om noen føler for det.
For at ingen skal misforstå noe her så er dette bare forslag for moro skyld fra min side. Jeg har ingenting med saken å gjøre egentlig.... PDT_Armataz_01_18

Kai
Attachments
hagland logoforslag kai 2.jpg
hagland logoforslag kai 2.jpg (97.56 KiB) Viewed 187 times
hagland logoforslag kai 3.jpg
hagland logoforslag kai 3.jpg (80.88 KiB) Viewed 187 times
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Nærmere noe nå... men MKB Bismarck oppe blir for 'topptungt' - og tar med publikum til noe de ikke forstår hverken på første eller andre besøk.

Så uten den toppen men med roterte kanoner synes jeg personlig passer bedre. Det er ikke noe problem å modellere/rotere kanoner - men den jobben tar litt mere tid og her er vi over i et kommersielt prosjekt.

Kanskje det kommer andre forslag, kanskje ikke - kanskje kommer Hagland innom med kommentar at det allerede er besluttet osv. Let it be.
(Forbered morgendagen heller ;-)

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Kanskje det kommer andre forslag, kanskje ikke - kanskje kommer Hagland innom med kommentar at det allerede er besluttet osv. Let it be.
Hehe.... Ja, jeg skal ikke bruke mer tid og energi på dette. Var bare den andre logoen som ble så veeeeeldig amerikansk og da klarte jeg ikke å la være å prøve å lage noe som passer settingen bedre. Men ofrer ikke dette flere tanker nå, for som sagt, jeg er ikke involvert i prosjektet på noe vis. Og siden det bare er KOS som gidder å respondere som vanlig så legger jeg denne tanken død.

Men for all del, lykke til PDT_Armataz_01_18

Kai
Attachments
vs.jpg
vs.jpg (93.45 KiB) Viewed 158 times
Last edited by bactuz on 18 Mar 2011 23:45, edited 1 time in total.
Hagland
Posts: 45
Joined: 12 Dec 2007 22:34
Contact:

Takk for gode innspill som løpende overbringes reklamefolket.

Tenker at det med kanon og piggtråd kan være aktuelle grafiske elementer, bra. Finnes det andre ting som kan gi en relevant assosiasjon? Hjelm, krigsskip...??? (hakekors blir i overkant :-) )

Tusen takk til Kai for at du tar deg bryet med å sette sammen utkast til logo, veldig takknemlig, til god hjelp.
Første tanke er at det blir "omfattende", mye tekst og mange elementer. Kunne tenkt oss en enkel logo som er lett å bruke/ lage i mange sammenhenger (ref utkastet fra Stian), så må tekst/ bilder understøtte og fortelle hva dette er for noe.
Hagland Festning
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

bactuz wrote:Var bare den andre logoen som ble så veeeeeldig amerikansk og da klarte jeg ikke å la være å prøve å lage noe som passer settingen bedre.
Helt enig Kai ... Nå er den nærmere. Roterte kanoner løfter den ytterliger i dimmensjon - bokstavelig talt. Den jobben må noen gjøre i tilfellet , det blir for 'flatt' slik det er nå. (ref. TKIN kanonene ovenfor)

Ellers ikke flere elementer - nok er nok.

'KRIGSHISTORISK NATURPARK' var en fin og godt forklarende 2nd line :bra:

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Hagland
Posts: 45
Joined: 12 Dec 2007 22:34
Contact:

En annen liten sak, noen (Kai?) har manipulert et bilde hvor det er satt inn en kanon i stillingen på Hagland. Også kombinert nytt/ gammelt bilde av badet.
Det hadde jo vært utrolig bra å kunne vise den typen bilder der ute, noen som kan hjelpe oss her? (vi kan betale)
Hagland Festning
Hagland
Posts: 45
Joined: 12 Dec 2007 22:34
Contact:

I utkastet fra Stian, hva med å bytte ut strekene med piggtråden og stjerna med en kanon, kanskje noe vi må teste.
Hagland Festning
sten
Posts: 32
Joined: 02 Jun 2008 17:36
Location: Stavanger
Contact:

Holder på med websiden til Hagland Festning. Det blir 360 graders panoramaer, virtuelle turer, video (både fra bakken og fra luften), manipulerte bilder osv. Vedlagt er et eksempel på sistnevnte; en kanon fra Oscarsborg plassert i kanonstilling nr 1 på Hagland. Blir dimensjonen på, og plasseringen av kanonen riktig i forhold til stillingen? (Det er vel ammunisjonskamre i bakkant så den skal vel ikke stå midt på?)
Attachments
Hagland_1_m_kanon.jpg
Hagland_1_m_kanon.jpg (152.46 KiB) Viewed 131 times
-sten-
Hagland
Posts: 45
Joined: 12 Dec 2007 22:34
Contact:

sten wrote:en kanon fra Oscarsborg plassert i kanonstilling nr 1 på Hagland. Blir dimensjonen på, og plasseringen av kanonen riktig i forhold til stillingen? (Det er vel ammunisjonskamre i bakkant så den skal vel ikke stå midt på?)
Riktig at det er en bunkers i bakkant. Kanonen virker for stor, se på bildene på lenken og vedlagt bilde for å få et inntrykk.
http://www.ravnafloke.com/hagland/festn ... ng15cm.htm

Hadde vært enda bedre med et bilde av kanonstillingen litt ovenfra så vi så ringen og bunkeren i bakkant, mulig det må bli luftfoto eller kanskje det går fra den lille "hvite" fjelltoppen ved paintball banen eller kommandotårnet. Vedlagt et par dårlige eksempler fra meg for å illustrere poenget.
Attachments
HKAA004.jpg
HKAA004.jpg (1.04 MiB) Viewed 130 times
bismarck2_185.jpg
bismarck2_185.jpg (107.75 KiB) Viewed 129 times
Den nærmeste kanonen er for stor, den andre har nok mer riktig størrelseforhold.
Den nærmeste kanonen er for stor, den andre har nok mer riktig størrelseforhold.
bismarck6_536.jpg (135.49 KiB) Viewed 129 times
Hagland Festning
User avatar
Natter
Posts: 6385
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Det er vel noen originalbilder av kanonene i denne tråden som kanskje kan være til hjelp:
http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=1681
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Et syn for 'slitne bunkerøyne' :-D

KOS var en tur og ruslet for seg selv ute på Hagland på søndag - og her har de 'svidd av brake' !

Hele feltet i forkant av 'E-Gerat' stillingen var svidd av - og plutselig kommer 'nye løpegraver og bl.a. en ny sMG-stilling' fram i lyset.

NYDELIG :bra:

KOS
Attachments
20110403_016_1.jpg
20110403_016_1.jpg (122.9 KiB) Viewed 88 times
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

Der finnes nok flere skjulte "skatter" der ute blant lyng og brake...
Mvh Henning Dalsvåg
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Henning Dalsvåg wrote:Der finnes nok flere skjulte "skatter" der ute blant lyng og brake...
Ja, dette var nok neppe noen 'nyhet' - men ville nå vise det allikevel...denne gangen.

KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Eagle Wind
Posts: 464
Joined: 19 Jul 2010 21:09

Bra funnet KOS :bra: fine bilder
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Flott bilde KOS!
Jeg føler flammekaster snart må inn i grunnutrustningen for en bunkerjeger!
Dette ble jo bare lekkert.... :bra:

Kai
Post Reply

Return to “ROGALAND”