Bunkeranlegg i Namdalen

Trondheimsleia, Begynnelsen på Trondheimsfjorden og Namsos var spesielt beskyttet da Trondheim var en av marines støttepunkt i Nord-Europa.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
GrindBiter
Posts: 1
Joined: 14 Oct 2011 11:18

Heisann,

Har i flere år forsøkt å kartlegge bunkeranleggene i Namdalen. Som vi alle kjenner til fikk Namsos gjennomgå av tyske bombere, før wermacht rykket inn og dannet forsvar langs fjorarmen og lignende. Etter mitt siste besøk i Namdal kom jeg i kontakt med en eldre mann, som hadde lekt ved noe han omtalte som en huleinngang. Han skildret tydelig hvordan inngangen til hulen var sperret med et enkelt tregitter og spikret igjen ved topp og bunn. Etter hva jeg kan forstå, er dette enten en ubetydelig tunnell, eller inngangen til et glemt og u-utforsket anlegg. Jeg har dessverre ikke hatt midler til å gjennomføre en omfattende granskning eller utforskning, og har heller ikke klart å lokalisere denne huleinngangen. Er det noen der ute som vet mer enn meg? Isåfall er jeg meget interessert i å komme i kontakt med nye, kloke hoder. Min kilde i Namsos døde dessverre sent i fjor.

Vennlig hilsen

GB
User avatar
dogeharry
Posts: 3
Joined: 16 Sep 2017 19:07
Location: Namsos

Hei:) Mulig denne huleinngangen ligger oppe på byåsen i Namsos. Har hørt at den var åpen på 60-70 tallet og den er ganske så svær. Men i dag er den avsperret med dør og hengelås
H.H
Post Reply

Return to “TRØNDELAG”