HKB 5./981 Floröy

Større grupper av kystfort ved innløpet til Sognefjorden og Nordfjord. Disse batteriene lå hovedsaklig under kommando fra Bergen, men det var mye flytting av grensene i dette divisjonsområdet.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

er du ofte innom florø?
Flora krigshistorielag
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

nei, har vært lite i det siste, men eg har litt familie der så eg prøver å komme meg dit ofte, men trur siste gangen var 2-3 år siden...
kansje eg skal dit i sommer, spørs om eg får tid.. har mange plana før ferien .. :)
Lasse E
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Ok, bare å gi en lyd, er eg heime kan eg jo vise deg dei anlegga som er låst av, og kanskje nokon du ikkje veit om :)

Mvh
Kim G J
Flora krigshistorielag
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

ja, det hadde vært vældig kjekt! :)
eg var også på havreneset og så på kanonene,
begge 2, har et par bilder men er ikke så mange..
regnet litt der da eg var det så vart litt våt.

kansje du kjenner roger eltvik ?
han er fotograf for firdaposten.'
var han som viste meg rundt, han viste meg tunnelen under den uresturerte kanonen, men den va stengt.. eg klatret inni det som ser ut som ein nødutgang,
men det var fylt med vann så eg gikk ikke lengere.
foresten, er han eg er til når eg er i florø,
han er far til 2 av brødrene mine :)

men eg skal ta kontakt neste gang eg skal til flora. :)
Lasse E
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

laser677 wrote: var han som viste meg rundt, han viste meg tunnelen under den uresturerte kanonen, men den va stengt.. eg klatret inni det som ser ut som ein nødutgang,
men det var fylt med vann så eg gikk ikke lengere.
Då gjekk du inn på feil plass. Hovedinngangen (råtunell) ligg lenger aust. Dei to inn-/utgangane opp til kanonområdet er stengt, og du kraup inn inngangen mot kanalen, som truleg er ein nødutgang.
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

eg trur eg veit kor inngangen er, fordi eg gikk oppå den,
men den var dekket over av greiner og busker osv..
stortsett alt var dekkt over, enten av steiner som gikk ned til rommene atmed kanonen, men eg var ikke der så lenge, fikk ikke tid til meire enn maks 15minutter..
Lasse E
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

ja, det hadde vært vældig kjekt!
eg var også på havreneset og så på kanonene,
begge 2, har et par bilder men er ikke så mange..
regnet litt der da eg var det så vart litt våt.

kansje du kjenner roger eltvik ?
han er fotograf for firdaposten.'
var han som viste meg rundt, han viste meg tunnelen under den uresturerte kanonen, men den va stengt.. eg klatret inni det som ser ut som ein nødutgang,
men det var fylt med vann så eg gikk ikke lengere.
foresten, er han eg er til når eg er i florø,
han er far til 2 av brødrene mine

men eg skal ta kontakt neste gang eg skal til flora.
_________________
Lasse E
Flott så tar vi oss ei runde :)

Kjenner ikkje Roger Eltvik men eg trur nokre av dei andre i laget kjenner han.

Det var i alt 3 innganger og en nødutgang til tunnelanlegget du beskriv. I dag er berre nødutgangen og ein inngang åpen. Inngangen som er åpen er kanskje ikkje så lett og finne, men går du ned på flata øst for kanonene og styrer mot porten som vender sør mot gunnhildvågen, skal du sjå han på di høgre side.

Legg ved ei skisse over tunnelanlegget, so ser du kanskje enklare kor inngangen er. Den inngangen du beskriv med kvist o.l. kan vere den lengst oppe til høgre på skissa.
Attachments
flormap1.jpg
flormap1.jpg (45.24 KiB) Viewed 210 times
Flora krigshistorielag
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Bilete av inngangen (den nederste på skissa).
Attachments
IMG_3533.jpg
IMG_3533.jpg (223.98 KiB) Viewed 208 times
Flora krigshistorielag
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

aha, okei. da har eg sikkert vært ved feil inngang,
eg er ikke sikker på kor nord og øst er, pga eg ikke er kjent i området,
den med kvist oppe til høyre så ut til å passe bra med hukommelsen min
eg var bare oppe ved kanonen og ved ingangen med greiner og busker og nødutgangen.. så eg dekkte vist ikke hele området da.. hehe.

men da skal vi fer opp dit da viss du har tid når eg er der?
det hørtes vældig bra ut.
Roger E. er også vældig interisert i bunkere osv. selv så han blir nokk også med viss det går bra ?
han har vært der inne selv.
Lasse E
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Det kan vi, så sant eg er heime :) (jobba i usa)
Bare å ta med Roger og andre som vil sjå også!

Der er til saman 5 fjellanlegg i HKB Florøy, men eit av dei er pr i dag utilgjengelig, begge innganger er tetta med mold/stein.
Flora krigshistorielag
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

aha, okei.. det er ganske synd det.. eg trur det største fortet eg har vært på er grønnsvika, skulle til fjell i fjorsommer men det vart aldrig av, så vi for bare på kvarven.
unnskyld for at eg ikke bruker festnings kodene og bokstavene, men det er fordi eg ikke har så stor oversikt over det.. men det skal eg klare å få ein dag. hehe

eg skal se hvem eg klarer og dræge med meg:)
Lasse E
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

du sa 5 fjellannlegg, hvor sånn ca. er de andre da ?
havreneset og?
Lasse E
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Ja, alle fem i Havreneset; tre i sørlige del og to i nordlige.
Vi held også på å avdekke om det finns eit par mindre fjellanlegg/tunellar i Storåsen, så langt ser det ut som om det stemmer men vi har ikkje starta gravinga endå så det er for tidleg å juble :)
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Dei 5 fjellanlegga som er i Havreneset høyrer til kystbatteriet.
Så er der også som Knut Ø. skriver, minst to fjellanlegg i Storåsen, men kanskje er der i alt fire-fem der oppe. Dei har høyrt til: Marine FunkStelle Florø, Festungs Bataillon og kanskje Artillerie Gruppe I./981 Nordfjord som heldt til i Florø frå 1942 til slutten av 1944.

EDIT: Så er der også eit anlegg rett nedafor Kirka, men dette er desverre også utilgjengelig.
unnskyld for at eg ikke bruker festnings kodene og bokstavene, men det er fordi eg ikke har så stor oversikt over det.. men det skal eg klare å få ein dag. hehe
Slik er det vel for oss alle. Sjølv lærde eg dei etterkvart som eg las bøker og vart meir interessert i historia bak kvart enkelt anlegg. Sjølve "bibelen" er vel som nevnt andre stader; Tyske kystfort i Norge, av Jan Egil Fjørtoft, men den er desverre vanskelig om ikkje umulig å få kjøpt lenger. For Sogn & Fjordane er "bibelen" ei bok som heiter Fronten er Kysten, av Kjell Ragnar Berge. Denne er framleis å få kjøpt hjå forfattaren. Eg veit der skal vere ei nettsie kor du kan bestille ho, men finn ikkje tak i adressa i farten. Kanskje KRB kan legge ut link her?
Flora krigshistorielag
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

okei. ja, det kommer sikkert med tiden :)
eg visste ikke at det var så masse i florø,
er det tunneler i storåsen ?
det visste ikke eg eller de andre om heller..
men kva trur dere at det er i tunnelene ? er de tomme eller ligg det diverse utstyr igjen idem kanskje ?

det hadde vært kjekt om dere hadde holdt meg oppdatert om gravinga og undersøkelsene viss det går bra?:)
Lasse E
Post Reply

Return to “SOGN OG FJORDANE”