Takk for at du minner meg på disse. Hadde egentlig tenkt at jeg skulle slå disse trådene sammen, og legge inn noen bilder fra Høyåsbatteriet også, men det kom litt bort fra meg.
Disse 3 batteriene hører jo naturlig sammen, og jeg synes det er like greit å ta de alle 3 i samme tråd, så nå er det iallefall gjort.
molich wrote:Kjepeflott jobba, Tommy. Syns jeg skimpter noen HD-bilder blant dine her også
Må sannelig si du har en god del kunnskap om disse skansene her i Østfold, og det er hyggelig.
P.S. Etter mine notater skulle det stå 8 stk. 10.5 cm kanoner her, men jeg er ikke skråsikker.
På den oppslagstavlen som er satt opp av Nasjonale Festningsverk ved batteriet, så står det 7.5cm og 8.5cm kanoner, men hvor nøyaktig eller til å stole på disse oppslagstavlene er, skal jeg ikke gi noen vurdering av
Når det gjelder kunnskapen, så begrenser det seg vel til det som sto på disse oppslagstavlene, hva som finnes i verneplanene og det jeg ev. har funnet på Wikipedia
molich wrote:Kjempefint å se noen "utenforstående" som legger ut bilder av steder i mitt nærområde, dessuten kjempeflotte bilder, Tommy...... som alltid
Takk for ditt bidrag.
P.S. Det heter forøvrig Slangvoll der man parkerer ved bussgarasjene
Slangvoll var det vel ja. Klarte ikke å komme på navnet på plassen der jeg startet ut for å gå opp til Vetaåsen. Flott liten tur langs den gamle batteriveien ut til batteriet der.