Leira/Lagre fra Stavanger til Kragerø mm. (mappe 33)

Egen kategori for originale kilder. Har du liggende dokumenter, bilder, tegninger osv. som samler støv i ditt arkiv så er dette plassen for deg som ønsker å dele disse med andre. Husk: "Information not shared is lost"

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Kikket også på mappe #33, «Skisser over tyske leire og lagre fra Stavanger til Kragerø. Ryddesertifikater for minefeltene 61-121» samtidig med at jeg kikket på mappe #31, som alt er lagt ut i denne tråden: Skisser over anlegg og forberedte sprengninger i R+A.

Har nå endelig fått rotet meg til å legge ut den også. Det var mest ryddesertifikater i denne mappen, og de avfotograferte jeg ikke. Begrenset hvor interessant hundrevis av sider med standardskjemaer er :-)
Den delen av mappen som inneholde skisser, hadde en del skisser fra leire i Stavanger, Egersund, Lista, Mandal, Syrtveit, Moisund, Evjemoen, Arendal og Kragerø. Det var også et omslag som det sto Brennåsen på, men dette var tomt. Om innholdet har blitt fjernet av riksarkivet, eller om noen har stjålet det, er jo ikke så greit å si.

Alle bildene som jeg tok, er lagt ut på http://bilder.gildseth.com/gallery/v/Do ... kp_dks_33/

Merk, at disse har blitt mer eller mindre automatisk prosessert for å redusere størrelsen, og for å justere eksponering/kontrast/sharpening etc. Dersom noen skulle ønske å bruke noe av dette til noe som helst, så ta heller kontakt, så kan dere få originalene, som nok er et bedre utgangspunkt for å få tynt ut litt ekstra fra bildene.
Attachments
lager_mariero.jpg
lager_mariero.jpg (174.15 KiB) Viewed 268 times
lager_nordhassel.JPG
lager_nordhassel.JPG (147.03 KiB) Viewed 268 times
--
Tommy
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

ps: som nevnt tidligere, så finnes bildene i høyere oppløsning enn den man får opp med det samme man klikker på bildet. Bare velg størrelse fra nedtrekkslisten oppe i høyre hjørne:

Image
--
Tommy
Post Reply

Return to “Arkiv- og dokumentasjonskategori”