Lager denne tråden for å få kartlagt hvilke bunkere og bygg som vi synes burde bevares. Ikke diskutere på denne tråden, bare skriv hva som DERE synes burde fredes/bevares og en lite begrunnelse.
Det er også fint om noen melder seg frivillig til å representere sin region/Kommune med hensyn til å ta kontakt med de rette innstansener.
Håper dette er greit for alle og moderatorene for Kystfort.com/forum.
Synes det er bedre å samle alle ønsker om bevaring på en plass så man har noe å jobbe med, i stedet for å lete gjennom hele forumet.
Det er også greit å skrive inn det som alleredet er fredet/Bevart.
Eller om det foreligger en komunal plan for et området.
Vi er ganske mange her som kan komme med innspill i kommunen i disse spørsmålene.
Bunkere og Byggninger som ønskes bevart fra 1940-1945.
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Hei, Flora Krigshistorielag tek hand om det som er i Flora Kommune. Men eg lurar på kva som er fomålet ditt med ei slik liste?
Flora krigshistorielag
Kan ikke vi starte med de som ER fredet?
Når det gjelder å frede en bunker.. så har jeg heller lyst til å diskutere hva som skal til for å få en bunker fredet. vi begynner i feil ende hvis vi lister opp våre "beste" bunkere etc, hvis vi ikke vet hva vi kan gjøre for å bevare disse.
Kommandobunkeren S446 På Lerberen i Ørland er jo fredet.. men den ble jo nesten fylt over av en ivrig entreprenør. Det er andre bunkere som ikke er fredet, men har ikke lyst til å lage en slik liste da det er mange ivrige folk i landet som har det som jobb å knuse disse for a few dollars.
my 2 cent
Erik H
Når det gjelder å frede en bunker.. så har jeg heller lyst til å diskutere hva som skal til for å få en bunker fredet. vi begynner i feil ende hvis vi lister opp våre "beste" bunkere etc, hvis vi ikke vet hva vi kan gjøre for å bevare disse.
Kommandobunkeren S446 På Lerberen i Ørland er jo fredet.. men den ble jo nesten fylt over av en ivrig entreprenør. Det er andre bunkere som ikke er fredet, men har ikke lyst til å lage en slik liste da det er mange ivrige folk i landet som har det som jobb å knuse disse for a few dollars.
my 2 cent
Erik H
Meningen er å være litt mere forbredt vist noe skal skje en plass, det vil si riving av annlegg++. Man kan jo kanskje komme med innspill på hvordan kommunen eller forsvaret skal sikre en bunker mm, slik at de ikke forsvinner helt, det er jo interressen vår å bevare mest mulig tror jeg. Med flest mulig underskrifter fra oss i forumet vil det sikkert bli tatt litt seriøst enn at kun enkeltmennesker skal begynne å blande seg.KGJ wrote:Hei, Flora Krigshistorielag tek hand om det som er i Flora Kommune. Men eg lurar på kva som er fomålet ditt med ei slik liste?
Vist det ikke høres greit ut dette er det bare å slette denne tråden, blir ikke sur for det jeg. Kommer bare med ideer jeg.
Bestandig i farten
Tanken er god den, eg berre lurte på kva som låg bak 

Flora krigshistorielag
Jeg personlig ønsker jo at alt fredes og bevares da...
Må jeg nevne ett spesielt sted så må det bli HKB 3./978 Syre, Karmøy, Rogaland. Urørt fort og urørte omgivelser. En klar kandidat til fredning og bevaring spør du meg.
Kai

Må jeg nevne ett spesielt sted så må det bli HKB 3./978 Syre, Karmøy, Rogaland. Urørt fort og urørte omgivelser. En klar kandidat til fredning og bevaring spør du meg.
Kai