Skal vi slå sammen vår viten om Vestfold

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Det finnes bunkere og anlegg over hele Vestfold fylke, de fleste er sikkert kjente, men jeg savner et felles kart, bok, nettsted etc. der vi kan finne alt.
Jeg tror tiden er kommet for å samles, alle vi som holder på med dette i Vestfold. Skal vi ta en prat og se om vi kan finne frem til en arbeidsform, en gruppe eller et nettverk som informerer hverandre. Du trenger ikke bo i Vestold for å være med.

Vi møtes, tirsdag 28, april, klokka 1900 i Gokstad kystlags lokaler, Framnesveien 5, på Vesterøya. Ta med lykt og kamera så tar vi et par befaringer også.

Mvh
Yngvar og Jon-Vegard
Mvh
Yngvar
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

jeg skal egentlig til oslo dem dagene. ser ut som jeg må prøve og rekke tilbake til sfj den tiden.

veit ikke hvor mange nøkler du har fått tak i men snakk med sven evensen på teknisk etat det er han som har nøklene til flere av dem.

NB: Google SketchUp 7 , er veldig fint verkøy for og tegne bunker(mål osv. ) og det kan plasseres rett på google maps.
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Godt forslag Yngvar og Jon-Vegard.

Jeg er i Oslo på tirsdag med masse møter på programmet, men jeg skal forsøke å få med meg dette.

Kai
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Dette var en god ide, å lage en oversikt over disse objektene.
Men hva skal med i denne oversikten, hvor lite og hvilke objekter skal ikke bli tatt med ?

Jeg jobber denne dagen og har ikke mulighet til å møte opp desverre, mulig dette burde vert lagt til en fridag PDT_Armataz_01_18
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Hei alle sammen. Vi regnet ikke med at alle kunne komme, men håper at så mange som mulig kan! I utgangspunktet går vi vel inn for å samle mest mulig om så mye som mulig. Det er ett stort område, så det er mulig vi gaper over for mye, men det gjenstår å se. Gamle og nye opplysninger og bilder. Dette er noe vi må diskutere, så får vi se hvor vi ender.
Ha en fortsatt fin dag.

mvh.
Jon-Vegard og Yngvar.
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Benjaminsen
Posts: 322
Joined: 02 Mar 2008 15:40
Location: Sandefjord/Farsund

Får desverre ikke vært med i morgen, møtene hoper seg opp for morgendagen. PDT_Armataz_01_09

Hold meg oppdatert på hva som skjer da....
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Syns dette er er et fantastisk tiltak, akkurat hva jeg prøvde å få til under tråden "Østfold". Mulig jeg gikk frem på en litt gal måte, for responsen har vært laber.

Vil allikevel ønske dere lykke til med prosjektet, hadde jeg bodd på andre siden Oslo-fjorden, så hadde jeg garantert blitt med.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Ikke lett og få til i Vestfold heller, tre stykker ser ut til å komme. Vi har vel nok med oss selv og interessen vår, og dårlig med tid.
Mvh
Yngvar
Even H
Posts: 433
Joined: 27 Feb 2006 21:31

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 18:30, edited 1 time in total.
ranvik
Posts: 162
Joined: 03 Oct 2008 13:19

Yngvar wrote:Ikke lett og få til i Vestfold heller, tre stykker ser ut til å komme. Vi har vel nok med oss selv og interessen vår, og dårlig med tid.
Hei jeg er i drammen, nå så ser du som jeg rekker tilbake til sandefjord til 6-7 tiden. har du noe nr jeg kan ringe, hvis jeg blir noen min for sent ?
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Hei, ring 90140010
Mvh
Yngvar
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Nå hvordan gikk møtet ?
Skulle gjerne vert tilstede, men en får vel takke seg selv når en har en stilling der en jobber 10-19.
User avatar
Yngvar
Posts: 2764
Joined: 26 Nov 2006 11:58
Location: Sandefjord
Contact:

Møte gikk fint, seks stykker kom sammen og våre intensjoner blir og samle ALLE steder der tyskerne har bygget noe i Sandefjord, på et digitalt kart. Hensikten er å samle historien for fremtiden, før alt er borte.

Samtidig skal vi samles og ta ekskursjoner ut i området for å se på bunkere og fjellanlegg.
I går krabbet vi rundt i flere fjellanlegg, som vi har fått tilgang til, et av de var kjempestort, ca 800 kvm. Ny steder ble funnet og ført opp på lista over tyske byggverk under krigen.
Er det flere som vil være med på samlingene våre er det bare å komme, når vi annonserer det her på forumet.

Mvh
Yngvar
Mvh
Yngvar
molich
Posts: 1061
Joined: 13 Oct 2008 18:32
Location: Fredrikstad

Flott jobba Yngvar, du fikk i hvertfall til noe. Jeg tar meg gjerne en tur over og viser mitt engasjement hvis det skulle passe slik.

MVH Morten C.
MVH Morten C.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Ønsker dere lykke til med prosjektet. Håper dere kan poste fremgangen på forumet.. som en slags dokumentasjon .. registrerings tråd? Er det noe forandringer jeg kan gjøre på en av kategoriene slik at det passer bedre så si ifra. Godt verktøy er halve jobben og jeg håper at forumet kan bidra til noe av dette.

Mvh Erik H
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”