Facebook

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

I sin tid, før jeg fant dette forumet, så startet jeg en gruppe på facebook jeg også. "Tyske festningsanlegg fra 2. verdenskrig i Haugesund og omegn" kalte jeg den og hadde store planer om å besøke og dokumentere stort og smått i haugesundsområdet.

Grunnen til at den aldri ble mer oppdatert enn det lille som er, er fordi jeg fant ut at det ikke gikk an å lage forskjellige fotoalbum i en gruppe. Syntes derfor det ble for mye rot med bilder fra mange forskjellige steder i ett og samme album... Så fant jeg dette forumet, og viet heller tiden min til dette.

Men.... Poenget var, at gruppen hadde bare tre-fire medlemmer sist jeg sjekket. Mine nære venner.... Og etter at jeg fant dette forumet glemte jeg egentlig hele gruppen min.

Så var jeg innom her en dagen for å kikke, og da hadde jeg altså fått 19 medlemmer tilsammen :) Folk jeg ikke aner hvem er... Så det finnes noen der ute som liker det vi liker ser det ut som. He-he...

Mvh. Kai
User avatar
Henning Dalsvåg
Posts: 1801
Joined: 29 Mar 2009 14:04
Location: 4272 Sandve,Karmøy

eg har bare gode erfaringer med facebook . har funnet mange venner fra fjern og nær der . det eneste minuset med facbook er at det tar for mye tid ...
Mvh Henning Dalsvåg
Edgar
Posts: 213
Joined: 23 Dec 2007 20:53
Location: Ålesund

Hei..

Har funnet en konto på facebook som inneholder alle bilder som KGJ og Erik H tok her i Ålesund. Ingen kreditering.

EdgaR

http://www.facebook.com/album.php?page= ... =735060614
Frem med vår nære fortid
- før den blir glemt for alltid!
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Edgar wrote:Hei..

Har funnet en konto på facebook som inneholder alle bilder som KGJ og Erik H tok her i Ålesund. Ingen kreditering.
Når det gjelder facebook så trur jeg at man er nødt til å eie bildene eller ha lov til å legge de ut fra eier. de bildene kan ikke ligge der hvis ingen har gitt sine godkjennelse.

Noe som ble skrevet var
Den døra er stengt. Frank har ett brekk hjemme :)
Like greit at de holder seg på facebook!


Erik H
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Du må "verifisere" at du eier opphavsretten til bildene eller har godkjenning fra eier før bildene publiseres. Er det bilder som er lastet opp uten eiers godkjenning kan dette begjæres slettet fra FaceBook.
bunkerqueen36
Posts: 1
Joined: 13 Apr 2020 14:03
Location: Sandnes
Contact:

FB er for maset. Jeg holder meg på Instagram og her. Mindre mas og bedre oversikt over diverse anlegg osv. I gruppene på fb så poster alle det samme og det blir fort rotete og mer et likes maraton enn hva trådene kommer til nytte.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”