buddysøk !!!

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
kire
Posts: 44
Joined: 14 Aug 2006 23:42
Location: Akershus

Jeg fundererte hardt på hva jeg skulle bruke som overskrift på dette innlegget, buddysøk, intressentsøk, gjørenoesammenmedandresøk, mmm, det endte på buddysøk.

Poenget er vi er ett par bunkersintressenter i Oslo og Drammen som gjerne kunne tenke oss å utvide bekjentskapskretsen, slik at man er noen flere som forener interesser og gjør litt out in the fields arbeide på sparket.

Det er jo drøssevis med tråder og følge opp fra forumet samt alt som finnes lagret på interndisken, og det er nå engang koseligere å væer noen sammen om interessen.

Det er absolutt ikke min mening å ta fokuset vekk fra aktiviteter / turer og møter seksjonen her på forumet, dette er jo en perfekt kanal for å formidle de mer planlagte turene.


---

Er det noen av folket som er igang med tilsvarende, eventuelt kan dette være en god ide !
User avatar
Natter
Posts: 6386
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Håper jeg blir tilgitt om dette svaret anses å være OT, men tittelen på tråden innbyr til å tipse om en tjeneste som kan være interessant i denne sammenheng (ifbm. treff/turer - når man evt. har truffet nye "buddies"...).

Jeg kombinerer bunkerinteressen med satelitnavigasjon og POI-produksjon for dette (se f.eks. http://www.kystfort.com/forum/topic1636.html#13957 - kom gjerne med bidrag :D ), og tenkte det kunne være av interesse for de av forummedlemmene, som har eller vurderer å anskaffe seg satelittnavigasjon, å vite at det finnes tjenester som lar brukerne koble seg sammen i et nettverk og på den måten utveksle informasjon om hvor man befinner seg i verden. Kjekt når f.eks. flere kommer fra ulike steder og skal treffes, eller om man går seg bort på en tur...

TomTom (den ledende leverandøren av satelittnavigasjonssystemer til bil) kaller sin tjeneste for nettopp "Buddies" ;-)
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Jeg bor et par mil nord for Oslo, men tar gjerne turen inn til Oslo/Drammen eller ev. lengre også, dersom det er utsikter til å få kikket på no gammel betong :D

I likhet med Natter prøver jeg å kombinere det med å samle GPS-koordinater. Foreløpig gjøres det på "gamlemåten" ;-) :
Image, men driver og sparer for å kjøpe en slik liten dings til å feste på kamera, som automatisk tagger bilder med GPS-data.
--
Tommy
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”