Nye medlemer...men

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det kommer hele tiden nye medlemer til kystfort forumet, men det kommer ikke så mange nye innlegg fra disse. Ser man vedlagte bilde så ser man iallefall en trend av nye medlem, men få eller ingen innlegg (bildet viser de siste 29 personer som er blitt medlem og hvor mange innlegg som er skrevet av disse).

Er det bare av ren nysjerrighet at man blir medlem? For å se bildene de ikke kan se som ikke-medlem?
Eller ønsket man å bli medlem, men fant egentlig ikke så mye å skrive om? (etter å fått en overdose av betong-bilder).

Spørsmålet er om forumet mangler noe? For den dagen vi har funnet alle kystfortene, tatt bilde av disse.. eller funnet alle bunkerne ,radarstasjonene etc. vil da forumet stoppe opp?

trenger vi nye kategorier? noe annet som skjedde under krigen som er av interesse? er "kystfort" feil navn på et forum hvor man prøver å ta med andre felt? Eller er vi fornøyd med tingenes tilstand?

Erik H
Attachments
siste29.jpg
siste29.jpg (16.13 KiB) Viewed 919 times
User avatar
Espen K
Posts: 838
Joined: 23 Apr 2008 9:25
Location: Horten
Contact:

Trolig er dett en god del tittere som regger seg kun for å se på bildene.
Enkelte medlemskap blir nok også glemt etter at brukeren har vært inne og tittet for så å glemme brukernavn og passord.
Er det noen mulighet for at forumet selv sletter medlemsskap som ikke har vert i bruk over en viss periode ?
Björn
Posts: 158
Joined: 10 Nov 2007 13:57
Location: Stockholm

Jeg kan bare snakke för min del, Jeg har lagt ut bilder over det område som jeg hatt kontakt med under min oppvekst.
Ellers så er det bare moro att se alle bilder fra "deres" bunkers i det område hvor dere bor.
Men jeg kan dessverre ikke legge ut fler bilder för det att jeg ikke är i Norge hvar dag.
Ser fram emot att bli med på en bunker tur i sommer.
Jeg planlegger att ta med min 16 årige son på en tur till Norge.

Forumet är ellers kun för norske venner,
Om dere hvill ha flere brukere till dette forum må dere muligen starte andre trådar.
Men da är risiko att forumet blir ett vanligt forum. Og ikke kun för bunkers venner. :D
Last edited by Björn on 22 Nov 2008 14:48, edited 1 time in total.
Det umulige klarer jeg av, mirakler tar litt lenger tid.
Hoper dere skjönner "Svorsk"
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Trur mange bruker forumet som oppslagsverk rett og slett :) Og dersom ein hadde fått sett alle bildene uregistrert ville det vert langt ferre medlemmar.
Flora krigshistorielag
User avatar
ULKA Johansen
Posts: 37
Joined: 24 Mar 2008 12:27
Location: Fredrikstad

Skal vel være ærlig å si jeg ikke er den som legger ut mest her på forumet. Men personelig er interessen for tysk krigsindustri fra ww2, MEGET stor. Litt av problemet mitt er tiden jeg har til rådighet til min lille hobby.
Har barn i den mest aktive alderen, og disse tar mesteparten av fritiden min. Derfor ikke mye tid igjne til meg selv. MEN, øynene mine er alltid på vakt etter mulige steder der det eventuelt kan befinne seg et krigsannlegg o.l.
Jeg har utrolig stor glede av dette forumet, med tanke på info om annlegg beliggende i Norge, noe jeg garantert komme til å benytte meg av når jeg reiser rundt i landet, enten det er i forbindelse med ferie eller annen reise.
Etter som jeg bor i Fredrikstad, så er ikke det den mest sentrale delen av landet vårt. Noe som igjen bidrar til at tiltaket for å reise enns ærend til et annlegg utenfor Østfold ikke er av den største sorten,spesielt når hverken kompiser eller famillie overhodet IKKE er intersert i dette emnet.

Så hvis det er noen fra mitt nærområdet her inne på forumet som har planer om å se seg rundt, er det bare å ta kontakt.

Vil igjen si jeg setter umåtelig pris på den jobben dere andre legger ned i dette emnet. :) PDT_Armataz_01_18
Kystartillerist 9204
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Dere som har vært her en stund har gjort en flott jobb med å registrere i sine områder.. plasser jeg kanskje aldri kommer til å besøke. (det er meget mye å ta av).
Gamle medlemer blir ikke slettet, men ligger trygt i "databasen". kanskje har man glemt sine passord etc, men i startet så var veldig mange av de nye aktiv helt til de kanskje ikke hadde mer å yte med. Men mange av de nye medlemer som kommer nå skriver jo svært lite eller ingen ting. Det er egentlig disse jeg håper kan svare litt på om de er her bare for å kikke.. eller om det man ønsker å dele det lille man vet. Mange nye kommer med spørsmål... kanskje når de ikke får svar så gir de opp?

Erik H (som sitter på Røros)
wartourist
Posts: 10
Joined: 24 Nov 2008 10:10
Location: Danmark
Contact:

Hej Erik og alle andre,
Her et (kort) indlæg fra et nyt medlem. Jeg er blevet medlem fordi min hovedinteresse er Atlantvolden i Danmark og Norge. Jeg har bl.a. besøgt Austraatt, Batterie Vara og Ny-Hellesund i Norge. Meget spændende anlæg - og et fantastisk smukt land, I har!
Jeg driver webstederne www.krigsturist.dk og www.wartourist.eu hvor jeg skriver om de steder, jeg har besøgt. Jeg udgiver også magasinet The War Tourist, som man kan få gratis abonnement på (non-kommercielt, ingen reklamer).
Jeg ser frem til at følge diskussionerne her på forum, og da også deltage, hvis der er noget, jeg ved noget om. Ellers stiller jeg nok en masse spørgsmål ;-)
Til slut: Er det OK at jeg skriver på dansk, eller vil I foretrække engelsk?
Mvh
warturist aka Dan Reedtz
"I find television very educating. Every time somebody turns on the set,
I go into the other room and read a book."
Groucho Marx
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

hei og velkommen til kystfort forumet. selvsagt skal di bare skrive dansk, men skulle vi snakkes så blir det vel engelsk PDT_Armataz_01_14

Du har mange flotte saker på din webside.. slikt ser man ikke hver dag!!

håper du kommer med mange spørsmål, og mange svar skulle det komme noen fra oss (og det regner jeg med)

Mvh
Erik H
User avatar
Bismarck
Posts: 71
Joined: 08 Oct 2008 16:16
Location: Tromsø

Tror i grunnen det bare er slik at det blir litt opp og ned på forumer.
Frekventerer selv en mengde forumer og har opplevd at enkelte omtrent går i stå, til tross for mange nye medlemmer.
Har nok mye å gjøre med privatlivet til den enkelte og hvor mye tid man har til å sette seg inn i eller bidra på trådene.
Dette med tause medlemmer har vel alltid vært et "problem", hvis man kan kalle det det?
Tror mange rett og slett kvier seg for å kaste seg ut i diskusjoner med "ekspertene". Redde for å si noe dumt eller gi uttrykk for at dem kan og vet noe som slett ikke er tilfelle.
Dette er jo tragisk egentlig for det er jo derfor forum finnes, for å få hjelp og yte hjelp hvis det er mulig.
Selv er jeg ganske så blank på bunkere etc og har min hoved-interesse på tysk militaria og da spesielt dolker.
Men det er jo artig å følge med og slenge inn et bidrag eller et spørsmål der det måtte passe.
Bilder er jo greit å bidra med også da det er bilder som gjør et forum levende.

Nei kom igjen alle nye medlemmer, kast dere ut i det. Ingen som hugger fingrene av dere her eller på andre forum for den saks skyld. PDT_Armataz_01_11
Trond
User avatar
Stutzpunkt
Moderator
Posts: 2218
Joined: 02 Mar 2006 20:20

Må si at enkelte brukernavn fra de nyeste medlemmene er veldig "sesongbestemte" som denne:
http://www.kystfort.com/forum/member683.html

:wink:
Mvh
Tormod
User avatar
Bismarck
Posts: 71
Joined: 08 Oct 2008 16:16
Location: Tromsø

Snart på tide han gir lyd fra seg nå.... Image
Trond
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Bismarck wrote:Snart på tide han gir lyd fra seg nå.... Image
sitter sikkert fast i en eller annen granatfelle hehe :D

Jeg er ganske fersk her, har lagt fra meg noen ord, og følger med uansett bunker/fort, min skjulte interresse er design!!

Kan godt si jeg har sære interresser når det gjelder design, drømmer stadig å bygge en hus i bunker-stil :D

men jeg er mest imponert over entuaismen til de fleste her har, tror nepe jeg drar det ut så langt som de fleste her så jeg har forholdt meg mest til Regelbau og de forskjellige fortene!
Hilsen Bård.
EspenS
Posts: 451
Joined: 03 Mar 2008 14:46
Location: Telemark

Noen tenker jo kvalitet framfor kvantitet av sine poster, og antall innlegg blir deretter. En tenker seg vel om to ganger hvis det ikke er så veldig relevant det en skal skrive inn som svar på ett tema elns.

Antall nye medlemmer med lav post statistikk ser jeg på mange av de andre forumene jeg er inne på; er ikke noe nytt fenomen og ja forumledelse kan opprette nye områder og utvide forumet; men spørsmålet blir da om forumet mister sin identitet? Identitet og kvantitet? Identitet og kvalitet?

Personlig foretrekker jeg ett forum som er kvalitativt bra, har en god identitet og en brukermasse som skriver helhetlige innlegg som en lærer av, skal en spamme ett forum med innlegg er det nok av andre steder på nett for det...
User avatar
bactuz
Posts: 1395
Joined: 30 May 2008 21:23
Location: Haugesund, Rogaland

Personlig foretrekker jeg ett forum som er kvalitativt bra, har en god identitet og en brukermasse som skriver helhetlige innlegg som en lærer av, skal en spamme ett forum med innlegg er det nok av andre steder på nett for det...
Personlig sier jeg meg enig i dette. Det er liksom det som er så fint med kystfort-forumet... Innleggene her er saklige, informative og forumet er veldig "close to perfect" etter min smak. Er medlem av andre forum på nettet jeg også, men dette er faktisk det eneste jeg noensinne har postet et innlegg på!

Når det gjelder innlegg fra min side prøver jeg å begrense disse til tråder hvor jeg kan bidra med noe. Prøver så godt jeg kan, og håper og tror at enkelte av mine innlegg har vært informative og interessante for andre brukere her på forumet. Og slik kommer jeg til å fortsette. Å skrive innlegg i der jeg føler det passer seg slik.

Ellers en stor takk til dere alle der ute som bidrar med deres ufattelige kunnskap! Jeg har lært så utrolig vanvittig mye på dette halve året jeg har "vanket" her inne.... Gleder meg til fortsettelsen



Mvh. Kai
PDT_Armataz_01_18
T1N
Posts: 33
Joined: 04 Oct 2008 11:29
Location: Nordmøre

Dette er et bra forum der ganske mange har stor viten om bunkere spesielt og andre verdenskrig generelt. Selv om det er ganske mye interessant å lese, så kan nok den viten dere har skremme mange fra å delta på debatter. Det er litt synd, for jeg tror ikke at noen er helt utlært på temaet.
Det er alltid noe nytt å lære, og en lærer best om en tør å spørre spørsmål selv om de virker dumme for de som har frekventert forumet en stund.
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”