Tenkte jeg skulle opprette tråder om Marine Signal Stelle (MSS)
KustenWache (KuWa) og Marine FunkStelle (MFS) men vet ikke helt hvor jeg skal plassere dem i forumet. Har jo allerede opprettet en tråd om MFS under Regelbau og andre innstallasjoner, men denne er kanskje litt feilplassert?
Mvh
Kim G J
Hjelp til plassering av tema i forumet.
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Flora krigshistorielag
- Stutzpunkt
- Moderator
Kanskje litt seint svar på denne tråden, men jeg ville nok ha gått for
"Radarstillinger / Varslingssystemer".
"Radarstillinger / Varslingssystemer".
Mvh
Tormod
Tormod
Kanskje noe å ta med i ingressen til "Radarstillinger / Varslingssystemer" ?J E F wrote:Tyskerne kalte disse småstasjonene
"Augen an der Küste"
Inkluderer også KüWa- og Flugmeldeposten.
Flora krigshistorielag
Så var det denne lille tråden her...
Får vel bare trakke i salaten og si at jeg syntes ingressen til Radarstillinger / Varslingssystemer bør endres! PDT_Armataz_01_08
"En rekker former for varslingsutstyr ble utplassert hovedsakelig langs kysten for å detektere fiendtlige fly."
Kriegsmarinen hadde f.eks. mange (kanskje flere enn luftwaffe hadde?) kystvaktstasjoner, signalstasjoner, radiostasjoner, radarstasjoner, lytte/peilestasjoner osv. som ikke hadde noe med detektering av fly.
Mvh
Kim G J
Får vel bare trakke i salaten og si at jeg syntes ingressen til Radarstillinger / Varslingssystemer bør endres! PDT_Armataz_01_08
"En rekker former for varslingsutstyr ble utplassert hovedsakelig langs kysten for å detektere fiendtlige fly."
Kriegsmarinen hadde f.eks. mange (kanskje flere enn luftwaffe hadde?) kystvaktstasjoner, signalstasjoner, radiostasjoner, radarstasjoner, lytte/peilestasjoner osv. som ikke hadde noe med detektering av fly.
Mvh
Kim G J
Flora krigshistorielag