Huggorm og edderkopper i bunkeren, vi er ikke alene........

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erling
Posts: 537
Joined: 02 Jun 2006 13:43
Location: Fyllingsdalen

:) I disse krisetider, for man ta til takk med det man finner. Det var heldigvis ikke strøm på den.
Bilde er fra Herdla.
Erling
Attachments
sikker-rede.jpg
sikker-rede.jpg (115.13 KiB) Viewed 569 times
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Vart omtrent nedrent av ein hjort i går kveld under ein liten ekspedisjon ved fjellanlegget på Hafstad i Førde. Det er ubegripelig tett buskas enkelte plassar og hjorten låg nedi krattet når eg omtrent trakka på den. Var overraska at den ikkje stakk av før. Det var eit velvokse dyr, men uten horn (heldigvis). Den utstøtte eit dyrisk grynt/brøl før den spratt opp, må tilstå eg vart heilt sett ut først av brølet og så dyret som kom brøytande mot meg i krattet. Den skar sidelengs og opp i skogen rett før den rente på meg. Var så forfjamsa at eg ikkje rakk å ta bilde, dessverre, trur det kunne blitt eit blinkskot PDT_Armataz_01_18
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Ja noen holder alltids ett øye med deg, i trange mørke ganger PDT_Armataz_01_10

Som på dette bildet PDT_Armataz_01_08
Attachments
CIMG0467 (768 x 576).jpg
CIMG0467 (768 x 576).jpg (123.26 KiB) Viewed 458 times
Björn
Posts: 158
Joined: 10 Nov 2007 13:57
Location: Stockholm

Hva da?
Det umulige klarer jeg av, mirakler tar litt lenger tid.
Hoper dere skjönner "Svorsk"
User avatar
Erling
Posts: 537
Joined: 02 Jun 2006 13:43
Location: Fyllingsdalen

:) Regner med at det er hunden du ser litt av nesen på i døråpningen til høyre han mener.
Erling
Kristoffer
Posts: 112
Joined: 07 Nov 2008 21:29
Location: Ås

Er ikke det en katt?PDT_Armataz_01_03
Björn
Posts: 158
Joined: 10 Nov 2007 13:57
Location: Stockholm

når jeg höjde lyset på sjermen så ser jeg att der er noe?
Det umulige klarer jeg av, mirakler tar litt lenger tid.
Hoper dere skjönner "Svorsk"
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

All ære til Erling som så at det "skumle dyret" var en hund, selv om hun kan være merkelig lik en katt i oppførsel til tider så er hun en hund :)
Hun trives veldig godt i bunkere og kystfort, etter en litt strabasiøs tur inn i ett torpedobatteri, så har hun lært seg å like bunkersturer :)

At hunder ikke har godt mørkesyn tror jeg nå er en myte, og tror "nesten" at hunden har mørkesyn ned til minimal lux, etter å ha hørt/sett bikkja mi luskende rundt i bunkere som som garantert er stummende mørke, som om det var midt på lyse dagen :D

Her er ett bilde når dyret sover middagsduppen på hytta PDT_Armataz_01_03
Attachments
Kvikne 25-28. Mai 2007 075 (712 x 534).jpg
Kvikne 25-28. Mai 2007 075 (712 x 534).jpg (110.69 KiB) Viewed 381 times
mikke
Posts: 144
Joined: 22 May 2008 17:33

hehehe koser seg fint der ja :)
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Bikkja min også liker bunker turer men jeg kvier meg for å ta han inn enkelte steder man veit aldri hva som er i gulvet inne i mørke bunkere :)

Tøff Bikkje forresten Christian :D min er blanding av border collie og labrador :) kjekk og aktiv hund!!
Hilsen Bård.
OysteinKjel
Posts: 27
Joined: 09 May 2008 19:04
Location: Vestnes

Ble rimelig forfjamsa da denne karen kom luffende rett på meg inn i en bunkers på Innlandet i kristiansund. Ble så forfjamset av hele greia at jeg glemte å ta bilde av den, men det var jo morro at jeg fikk den med på bildet jeg tok rett før den kom inn i bunkeren da! :D
Attachments
Rev
Rev
Innlandet 8.6.06 022.jpg (120.24 KiB) Viewed 331 times
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Er det en rev?
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

BunkersBaard wrote:Bikkja min også liker bunker turer men jeg kvier meg for å ta han inn enkelte steder man veit aldri hva som er i gulvet inne i mørke bunkere :)

Tøff Bikkje forresten Christian :D min er blanding av border collie og labrador :) kjekk og aktiv hund!!
Hadde samme frykten selv, men holder henne i bånd der det er ille mye skrot av nyere tid, ellers så har hun vært skadefri på mine turer.
Sjekker om hun er uvanlig halt etter hver tur, og skulle det skje så er det frem med pinsett og førstehjelpsutstyr.
Potlæret til en hund er ganske tykt, så største faren er spiker og glasskår, men de fleste hunder med litt medfødt egenskap til å passe på seg selv klarer seg fint i en bunker.

Tøff blanding du har da, lærevillig begge rasene, er den gul og svart, eller hvit og gul? :P

Mikke: Du kjenner da Ea, hun koser seg fint alltid, til alle døgnets tider :s
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Jon-Vegard wrote:Er det en rev?
Ser mikkel jeg også :)
Enda en grunn til å ha med matpakke som Mikkel liker :D
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Edderkopper ja....
Fant en fin side med informasjon om disse edderkoppene (Tetragnatha - Meta menardi - stor kjelleredderkopp). Bla litt nedover på siden.
http://www.edderkopper.net/Tetragnathidae.html

Klikk også på "Grotteedderkoppen" et stykke nede på hovedsiden www.edderkopper.net

Har fått en forsikring fra forfatteren av siden at de på ingen måte skulle klare å ta livet av en bunkerentusiast... gitt at en ikke har dårlig hjerte og Arachnofobi PDT_Armataz_01_18
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”