HKB 17./981 Klaevold

Større grupper av kystfort ved innløpet til Sognefjorden og Nordfjord. Disse batteriene lå hovedsaklig under kommando fra Bergen, men det var mye flytting av grensene i dette divisjonsområdet.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn ... 89624.html

henviser til den linken.

lurte på om at det fantes et fort i klævold,
litt utafor vadheim i høyanger kommune.

lurer også på om det er noen som vet noe om dette?
:)
Lasse E
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3499
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Det lille jeg vet er hva Werner har skrevet
ble i mars 1943 satt opp som divisjonsbatteri på klevold ved Vadheim i Sognefjorden. Batteriet gikk over til hærkystarteleri som HKB 17/981 i august 1944. I februar 1945 ble batteriet demontert og sendt til Flostadøya ved Arendal som erstatning for batteriet der, som ble demontert og sendt ut av landet i August 1944.
Hvis noen finner et biblotek i nærheten så kan man kanskje finne mer info.

Erik H
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Erik H wrote:Hvis noen finner et biblotek i nærheten så kan man kanskje finne mer info.

Erik H
Sjekk i såfall "Tyske kystfort i Norge" av Jan Egil Fjørtoft på s.161 "HKB 17/981 Klaevold" ;-)

KOS
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Ja fortet er der men det står i fare pga hytteutbygging. I stillingane som er fint oppmurt og med støpte dekningsrom ligg framleis dreieplatene til K331f kanonane.
Det mest spesielle er kanskje hytta som har fylkets mest solide grunnmur og kjellar - type R636 (eller R636 variant kanskje). Erik E. har bilde av denne.

Sjå på sida mi for litt meir info: http://www.fortunecity.com/victorian/le ... aevold.htm
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

ja takk for infoen,
skulle gjærne visst den nøyaktige posisjonen..?

det nærmeste bibloteket blir i høyanger.
men eg bor i mo i rana.
men eg skal kansje dit til sommeren.
så vi få se det ann da.
skal spørre litt slekt osv. etter info.

finnes det flere bilder av fortet?
er det noen som faktiskt har vært der ?
som er medlem på kystfortforumet.
Lasse E
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Sjå mitt innlegg ovanfor.....
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

eg gjorde det. men nøyakti posisjon stod ikke..
ligg det ved norevikane?
eller nærmere lavik ?
Lasse E
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Hallo

Her er kart og noen bilder....
Ikke akkurat "super spennende" for å si det sånn!
Det som ikke er omgjort til kjellere og vedboder for hyttene er tatt tilbake av skogen..... Kort fortalt er det ikke så mye igjen å se på, men er du i området er det jo verdt en titt!
Attachments
Klevald.JPG
Klevald.JPG (136.03 KiB) Viewed 674 times
17981-1.JPG
17981-1.JPG (104.21 KiB) Viewed 674 times
17981-2.JPG
17981-2.JPG (93.11 KiB) Viewed 674 times
17981-3.JPG
17981-3.JPG (96.03 KiB) Viewed 674 times
17981-4.JPG
17981-4.JPG (108.42 KiB) Viewed 674 times
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Det ligg på neset ca 5 km frå Vadheim i retning Høyanger.
Viss du skal være i området i sommar er det mange fleire spennande anlegg innan rimeleg avstand, m.a. Nesje Fort (MKB) på nordsida av Sognefjorden, Rutledal (HKB) og Risenes (HKB) på sørsida, og om du køyrer vidare på nordsida mot Hyllestad og over til Fjaler finn du Lammetun (HKB) og Fure (HKB).
Er godt kjent i området så ta gjerne kontakt om du lurer på noko.
Når det gjeld anlegg i S. & Fj. fylke anbefalar eg boka til Kjell Ragnar Berge "Fronten er Kysten".
User avatar
Erling
Posts: 537
Joined: 02 Jun 2006 13:43
Location: Fyllingsdalen

:D Nettopp fått boken. Men, den må bestilles fra forfatteren:
http://home.online.no/~k-rberge/

Flott bok.
Erling
laser677
Posts: 94
Joined: 11 Aug 2007 21:03
Location: mo i rana

okei.

ja tusen takk.
eg har tenkt å ta meg ein tur dit
håp eg viss det blir tid.

bare synd at det er så mye som er bygd over da..
Lasse E
jensole
Posts: 2
Joined: 01 Apr 2008 16:35

Hei. Eg er grunneigar i området og det er ynskjeleg å restaurere/vedlikehalde det som er att av krigsminner. Det som ikkje er overbygd er no freda og plana er å gjere området meir tilgjengeleg for folk flest. Det trengst økonomiske og menneskelege resursar og eg er tek imot gode forslag på korleis slike ting kan påbegynnast og gjennomførast.
joå.
joå
User avatar
Knut Ø.
Posts: 879
Joined: 10 Jul 2006 15:33
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Hei Jens Ole, velkommen. Det var gode nyheter. Så det eg har høyrt om sanering til fordel for hytter er berre rykter? Håpar det...
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Det trengst økonomiske og menneskelege resursar og eg er tek imot gode forslag på korleis slike ting kan påbegynnast og gjennomførast.
Hei Jens Ole. Dette var veldig kjekt å lese! Ein du bør snakke med er Knut Åland i Fylkeskommunen, han kan hjelpe deg å søke fylkeskommunale midler. Trur ein grei start på eit slikt arbeid kan vere å kartlegge kva som var av anlegg og litt historikk rundt dei, Kjell Ragnar Berge kan sikkert gje deg mange svar. Når det gjeld graving og tilrettelegging av krigsminna kan du sjå på kva som er gjort her i Florø. Lammetun og Rugsundøy er også tilrettelagt for besøk. I Måløy held Terje Sølvberg på med eit "Måløyraidmuseum", meinar også det er eit prosjekt på gang på stadlandet (kjerringa), eit "radarmuseum".

Ellers er det berre og ta kontakt, du finn kontakt info på vår heimeside www.flora-krigshistorielag.com under "kontakt oss"

Mvh
Kim G J
Flora krigshistorielag
jensole
Posts: 2
Joined: 01 Apr 2008 16:35

Knut Ø. wrote:Hei Jens Ole, velkommen. Det var gode nyheter. Så det eg har høyrt om sanering til fordel for hytter er berre rykter? Håpar det...
I den private reguleringsplana for området går det fram at det vert hyttebygging også, men eg trur det er mogeleg å ha to tankar i hovudet her. Som grunneigar lyt ein tenkje litt økonomi også, men eg skjønar skepsisen. Uansett er det mitt ynskje å gjere noko positivt med området og i fyrste omgang må øydeleggande rot og "tresystem" fjernast. Eg har søkt kommunen om sokalla "SMIL-midlar" til dette prosjektet, så får vi sjå.
Eg reknar meg sjølv som over middels interessert i lokalhistoriske saker og vil strekke meg langt i å få området oppgradert og meir tilgjengeleg.
Så var det mykje fint å lese om kystfort generelt på desse sidene. Har ikkje så mykje spesialkunskapar om temaet, men eg merkar stigande interesse etterkvart som eg les. Eit mål er også å prøve å få samla inn lokalhistorisk materiale, men tema frå krigen er tydelegvis noko som folk ikkje slenger rundt seg i utrensmål.
joå
Post Reply

Return to “SOGN OG FJORDANE”