Bunkere militære byggninger Hedemark/Oppland?

I det indre østland var det flere større garnisonsområder og hovedkvarterer som Kongsberg, Dombås og Lillehammer. Seksjonen dekker fylkene Buskerud, Hedmark og Oppland

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Hei Horn! Velkommen til Forumet! Bilder er så absolutt interessant!! Bare å legge ut! :bra:
Mvh.
Jon-Vegard
Trond86
Posts: 12
Joined: 02 Feb 2008 19:03
Location: Hamar (Hedemark)

Hei :)
Wow nesten 5år siden jeg opprettet denne tråden.
Derav kanskje på tide å oppdatere tråden litt, siden jeg for øyeblikket bor på Lillehammer.
Har vært meget aktiv innenfor "urban utforsknings" hobbiene de siste årene.
Resultatet av dette kan dere se på min tråd på freakforum :-)




http://freak.no/forum/showthread.php?t=161316
DefMixXL
Posts: 1
Joined: 14 Nov 2013 22:03

Er ny bruker på forumet. Jeg og en kamerat er fra Lillehammer. Og driver å jakter på det meste av militær aktivitet i Lillehammer fra krigens dager og oppover. Har vært i tyskerhulen i nybu. Den skal faktisk gå under hele nybu, og ende opp ved Lillehammer turisthotell. Har hørt historier om to inganger til, ene er i kjelleren på den gamle kolonialen ovenfor turisthotellet. Den siste er enten gravd igjen av kommunen, eller har en ingang i ett av husene i toppen av nybu (noe usillert). Lillehammer kommune brukte hulen som dynamittlager, en gang på 70/80 tallet. Derfor ståldør. Store deler av denne hulen skal ha blitt sprengt igjen, blir det sagt. Skal også være en større hule ved solhøgda, i tillegg til de tre som er fra før. Men denne fylte tyskerne med materiell og diverse. Før de fylte igjen ingangen. Lhmr. Kommune har i senere tid etterfylt der. Er i hvertfall det jeg har funnet ut så langt.
jenspetter 123
Posts: 15
Joined: 24 Mar 2008 10:08

Hei

Iflg Niku Oppdragsrapport skal det finnes en underjordisk gang mellom Turisthotellet og Villa Wang hvor Øverstkommanderende for de Tyske Styrker bodde mot slutten av krigen og der kapitulasjonspapirene ble underskrevet.

mvh

jenspetter
Post Reply

Return to “INNLANDET”