Nei, men vi kan vel si at tankegangen ikke er så gal...Arquebus wrote:Ren gjetning, kan det være styrespak for lokomotivet ved MKB Vara
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Transportband for ammo til tyngre skyts?
Flora krigshistorielag
Tipper jeg og, som denne:KGJ wrote:Transportband for ammo til tyngre skyts?
- Attachments
-
- vogn.jpg (158.29 KiB) Viewed 1600 times
KGJ wrote:Transportband for ammo til tyngre skyts?
Stemmer (bildet er fra transportvognen til "Adolf Kanonen" på Trondenes...)!Thomas L wrote:Tipper jeg og, som denne:
http://www.kystfort.com/forum/topic678-30.html#12266
Det er nok graf stolberg leieren nord på flotmyr. For de som ikke er lokalkjent er det i Haugesund
http://www.kystfort.com/forum/topic1028.html

http://www.kystfort.com/forum/topic1028.html
Torstein E
If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
Hvor er dette?
Har forrsten aldri vært i Haugesund
må se å få tatt meg en tur engang.
Har forrsten aldri vært i Haugesund

- Attachments
-
- quiz.JPG (130.42 KiB) Viewed 1548 times
Torstein E
Ja, litt dumt for oss som endelig har en mulighet at det bare er velkjente steder med tidligere offentliggjorte bilder fra vårt distrikt ;-) Blir liksom litt usporty å svare på dette da...Arquebus wrote:Ja, Haugesund er riktig, vi får heller begynne med detaljfotografier.
Enig i den leirportalen som tidligere var sakset fra heftet vi var med på å gi ut for noen år siden. Men jeg tror ikke krigsfotografiene av 12,2 cm. kanonene og kommandobunkeren på Syre har vært offentliggjort tidligere, den ser jo unektelig litt annerledes ut med før noen fjernet all steinen der ute. Jeg er helt sikker på at vi finner noe fra vårt distrikt også, det trenger ikke nødvendigvis være hovedskyts eller kommandobunkere.KOS wrote:Ja, litt dumt for oss som endelig har en mulighet at det bare er velkjente steder med tidligere offentliggjorte bilder fra vårt distrikt ;-) Blir liksom litt usporty å svare på dette da...Arquebus wrote:Ja, Haugesund er riktig, vi får heller begynne med detaljfotografier.
Så avgjort ikke offentliggjort nei, men jeg holdt nå svaret tilbake for det... Kanskje en er for sporty ;-)Arquebus wrote:Men jeg tror ikke krigsfotografiene av 12,2 cm. kanonene og kommandobunkeren på Syre har vært offentliggjort tidligere, den ser jo unektelig litt annerledes ut med før noen fjernet all steinen der ute.
Fine bilder ihvertfall, og bra de kommer inn på trådene der de hører hjemme etterpå ...
mvh
KOS
Forresten. Jeg har ikke forstått hvorfor denne tråden ligger i "Viktige emner og informasjon" - er ikke dette mer "KAFFEKROKEN - diverse" stoff ?
ds.
sportet litt av ser jeg. Trenger dere et tips?
Dere trenger ikke si hva det er men hvilket batteri er det?
Batteriet er lokalisert på det blide sørland.
Dere trenger ikke si hva det er men hvilket batteri er det?
Batteriet er lokalisert på det blide sørland.
Torstein E
- Stutzpunkt
- Moderator
er det HKB 24/978 Lodshavn? 

Mvh
Tormod
Tormod
korrekt. Din tur 

Torstein E