Hei
Joda, det er nok Herdla. Neste til deg.
mvh
Paul S.
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Hej
Tak - jeg prøver med denne:
Hvilken tysk stilling er der tale om her??
NB: Billedet er af et turskilt i området for denne stilling.
Mvh
Kurt
kstdk
Tak - jeg prøver med denne:
Hvilken tysk stilling er der tale om her??
NB: Billedet er af et turskilt i området for denne stilling.
Mvh
Kurt
kstdk
- Attachments
-
- 01.JPG (118.96 KiB) Viewed 2238 times
Med venlig hilsen,
Kurt
kstdk
Kurt
kstdk
nei ikke ennå. blir litt forvirret av kartet. Er det en flak stilling for et større støttepunkt? jeg skjønner ikke at de luftwernkanon skulle være av russisk opprinnelse, men tar gjerne flere hint.
Erik H
Erik H
det var vel mer enn et lite hint
har du et bilde til siden vi ikke fikk til det første?
EH

har du et bilde til siden vi ikke fikk til det første?
EH
Tror nok at kurt vil til Sirevåg igjen jeg!
Andre gang dette dukker opp i Quiz`en
HKB 18./978 Ogna
Erik E
Andre gang dette dukker opp i Quiz`en

HKB 18./978 Ogna
Erik E
Hej Erik
Det er rigtigt - men jeg synes dette var en lidt anden måde at se et batteri på - så derfor
Jeg synes at det ville være godt hvis man også bragte gamle billeder, eller kort eller ting, efterladenskaber - eller effekter som hørte til et bestemt batteri eller område.
Så kunne man "gætte" med om f.eks kanoner og måske også ud fra et gammelt foto om man kunne genkende stedet - bare en tanke PDT_Armataz_01_09
Det er rigtigt - men jeg synes dette var en lidt anden måde at se et batteri på - så derfor

Jeg synes at det ville være godt hvis man også bragte gamle billeder, eller kort eller ting, efterladenskaber - eller effekter som hørte til et bestemt batteri eller område.
Så kunne man "gætte" med om f.eks kanoner og måske også ud fra et gammelt foto om man kunne genkende stedet - bare en tanke PDT_Armataz_01_09
Med venlig hilsen,
Kurt
kstdk
Kurt
kstdk
ja, hvorfor ikke. Trur det er også like bra og legge ut bilder av mystiske objekter eller kart etc. Trur Erik E også mente at man kunne vise andre mystiske bilder enn bare kystfort/bunkere plasseringer. Kjør på!
Erik H
Erik H
Hviket kystfort er sensurert?
- Attachments
-
- Kartquiz.JPG (87.61 KiB) Viewed 2144 times
Er det Obrestad fyr 16/978 vi skal frem til? For 6/503 er allerede merket på kartet.
Erik H
Erik H
Det var fyret jeg ville frem til ja 
Din tur!
EE

Din tur!
EE
Hva er dette og hvor ble de normalt plassert?
Erik H
Erik H
- Attachments
-
- quiz4.jpg (31.91 KiB) Viewed 2075 times
Hm..... Lurespørsmål!!?
Tror tårnet på bildet er lisensbygget hos Scania-Vabis i perioden 1942-45, så jeg vil derfor si at tårnet normalt sto på en svensk Stridsvagn m/41 SI ??
Til forveksling likt Pz38(t), men jeg er rimelig sikker på at dette er Scania versjonen!
Erik E
Tror tårnet på bildet er lisensbygget hos Scania-Vabis i perioden 1942-45, så jeg vil derfor si at tårnet normalt sto på en svensk Stridsvagn m/41 SI ??
Til forveksling likt Pz38(t), men jeg er rimelig sikker på at dette er Scania versjonen!
Erik E
hehe.. det var nok jeg som lurte meg selv med denne PDT_Armataz_01_04
den er jo utrolig lik, var sikker på at det var av samme fabrikat. jeg hadde jo sammenlignet den med en kanontårn som var på Ørland flystasjon. Jeg må ha sett meg blind på ett eller annet. ok, da er det greit at du tar neste runde. jeg må gå i tenkeboksen!
Erik H
den er jo utrolig lik, var sikker på at det var av samme fabrikat. jeg hadde jo sammenlignet den med en kanontårn som var på Ørland flystasjon. Jeg må ha sett meg blind på ett eller annet. ok, da er det greit at du tar neste runde. jeg må gå i tenkeboksen!
Erik H