Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Virker ikke som noen har vært her, så da er det fritt frem for andre å legge ut noe.
Bildet viser en S449 bunker på Bulbjerg (observasjons- og peilestasjon for Hanstholm - optisk og Wurzburg Riese radar).
Her var også et større infanteristøttepunkt og et 12,2cm kystbatteri.
Dette er et "selvbetjent" bunkermuseum i vanlig dansk stil, hvor observasjonsbunkeren har en enkelt utstilling av kart/informasjonsplakater/bilder på veggene.
NB: Hvis noen tar turen hit, må man være forberedt på luftangrep ;-) Både S449 og R622 ved parkeringsplassen er invadert av svaler som har bygd reder oppe under tak og dørkarmer. Litt småekkelt å ha disse flyvende rundt seg inne i trange rom (S449 var åpen og luftig med kun to reder, så det gikk greit. I R622 var det en stor flokk, så der gikk jeg ikke inn...).
Luftfoto med noen objekter markert: http://map.krak.dk/m/k7nFr
Bildet viser en S449 bunker på Bulbjerg (observasjons- og peilestasjon for Hanstholm - optisk og Wurzburg Riese radar).
Her var også et større infanteristøttepunkt og et 12,2cm kystbatteri.
Dette er et "selvbetjent" bunkermuseum i vanlig dansk stil, hvor observasjonsbunkeren har en enkelt utstilling av kart/informasjonsplakater/bilder på veggene.
NB: Hvis noen tar turen hit, må man være forberedt på luftangrep ;-) Både S449 og R622 ved parkeringsplassen er invadert av svaler som har bygd reder oppe under tak og dørkarmer. Litt småekkelt å ha disse flyvende rundt seg inne i trange rom (S449 var åpen og luftig med kun to reder, så det gikk greit. I R622 var det en stor flokk, så der gikk jeg ikke inn...).
Luftfoto med noen objekter markert: http://map.krak.dk/m/k7nFr
Informasjon som ikke deles, går tapt!
Da tar jeg en sommerlig en, hvilke fort er rett bak ryggen på min kone?
- Attachments
-
- 2-DSC03183.JPG (181.38 KiB) Viewed 1591 times
Mvh
Yngvar
Yngvar
Ja det er helt riktig, fortet på Urheia i Risør.
Din tur!
Din tur!
Mvh
Yngvar
Yngvar
Hva og hvor?
(og nei, dette er ikke i danmark selv om filanavna sier så )
(og nei, dette er ikke i danmark selv om filanavna sier så )
- Attachments
-
- danmark20160474.jpg (466.01 KiB) Viewed 1462 times