Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Er det Krikken?
Mvh
Yngvar
Yngvar
-
HKB 18./979 Landehovden?
Hvilket kystfort?
Mulig denne er vanskelig, men da skal jeg heller komme med noen tips.
Mulig denne er vanskelig, men da skal jeg heller komme med noen tips.
- Attachments
-
- CIMG2995a.jpg (643.16 KiB) Viewed 1485 times
Tja, om man skal bedrive litt digital stalking her, så bør det i det minste være mulig å begrense det ned en del geografisk. Ifølge exifdataene på bildet så ble det tatt 2 mai i fjor. På den datoen så var du vistnok på Aalo, Signalen/Åvik og Hitterøy, så det er kanskje i det området? Meeeeen, så er jo bildet tatt ganske sent på kvelden, så det er kanskej tatt etter ferjeturen fra Hidra etter at du kom tilbake til fastlandet igjen?
--
Tommy
Tommy
-
Ja, der kom det jo ganske mange tips. Bra jobba Tommy. Nå rakk jeg ikke alle de fortene på en dag, men 02. og 03. mai stemmer bra. Det var de to første dagene av en kombinert agder/vestlandstur. overnattet på Paulsens Hotell i Lyngdal, kan for øvrig anbefales, da det føles nesten som å være tilbake på 40-tallet når man kommer inn der. 
Et annet tips er at det finnes svært lite rester på stedet, og det er et HKB.
Legger ved et bilde til av en sammenrast bunker. Det har nok vært en del bygninger i området under krigen som var egnet som både forlegning, stall, smie, messe, kjøkken osv.

Et annet tips er at det finnes svært lite rester på stedet, og det er et HKB.
Legger ved et bilde til av en sammenrast bunker. Det har nok vært en del bygninger i området under krigen som var egnet som både forlegning, stall, smie, messe, kjøkken osv.
- Attachments
-
- CIMG3001a.jpg (699.27 KiB) Viewed 1445 times
Jeg ser at det gjettes som bare det når det er utsikt. Her er det dessverre ikke så mye utsikt (hint). Det ligger litt inn i landet ikke så altfor langt fra forrige spørsmål. Og heller ikke allverdens langt fra Lyngdal hvor jeg overnattet. Det blir vel ikke så mange igjen å gjette på nå.
Et bilde av utsikten:

Et bilde av utsikten:
- Attachments
-
- CIMG2998a.jpg (669.7 KiB) Viewed 1416 times
Det er helt riktig.
Din tur!

Din tur!